Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امین‌نژاد پس از آیین بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه فعالیت این پالایشگاه با ۴۰ درصد ظرفیت نشان‌دهنده این نیست که توان تولید صددرصدی ندارد، اظهار کرد: برخلاف دیگر پروژه‌ها که روند تولیدی شدن آن‌ها چندین ماه زمان می‌برد، این پالایشگاه جزو معدود پروژه‌هایی است که با ظرفیت ۱۰۰ درصدی آماده سرویس‌دهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند اشاره کرد و با بیان اینکه تامین خوراک یک موضوع بالادستی است، افزود: پالایشگاه بیدبلند در کمترین زمان ممکن و چهار روز پس از ورود خوراک اصلی به تولید رسید.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس ادامه داد: تا پایان امسال، این پالایشگاه به ۵۰ درصد ظرفیت تولید خواهد رسید یعنی یک ردیف (ترین) از دو ردیف یک میلیارد فوت مکعبی این مجموعه به ظرفیت ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

امین‌نژاد با اشاره به اینکه بیدبلند خلیج فارس به تعمیرات اساسی ان‌جی‌ال‌ها، عملیاتی که پنج‌سال عقب افتاده، وارد شده است، گفت: با توافقاتی که انجام شده، هم‌اکنون اورهال ان‌جی‌ال ۹۰۰ رسما به این شرکت واگذار شده و در حال خرید تجهیزات هستیم که تأثیر بسزایی در تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند دارد.

وی به طرح‌های نیمه‌تمام مانند پیش‌تراکم ۹۰۰ و پیش‌تراکم ۱۰۰۰ و ... که به این شرکت واگذار شده اشاره و افزود: اخیرا حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای ان‌جی‌ال‌هایی که دست این شرکت است، ال‌سی گشایش کردیم. با سرعت و با تمام توان، نخواهیم گذاشت که کمبود خوراک به عنوان یک نقطه ضعف برای بیدبلند باشد.

مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با تأکید بر اینکه این مجموعه، سومین پروژه دنیا در شرایط تحریم است، افزود: این پروژه ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبار اسنادی تکمیل شد.

امین‌نژاد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در این سرما و مشکلات گاز، ۵۰۰ تن در ساعت متان به شبکه گاز سراسری تزریق می‌شود، اظهار کرد: این مجتمع در حدود ۴ ماه گذشته، تاکنون ۳۰۰ هزار تن C ۲+ تولید کرده است که از این میزان، حدود ۹۰ هزار تن اتان به پتروشیمی‌های ماهشهر منتقل شده است.

وی با یادآوری اینکه سیاست هلدینگ خلیج‌فارس در ابتدا این بود که برای ال‌پی‌جی بیدبلند از تاسیسات بندرامام استفاده کند، گفت: با جدی شدن بحث ان‌جی‌ال‌های ۳۲۰۰، قرار شد، مخازن بیدبلند در ماهشهر اجرا شود که براساس برنامه در حال اجراست و امیدواریم خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه گاز تولید گاز پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ان جی ال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!

به گزارش "ورزش سه"، قرمزپوشان اهوازی که هفته پیش شکست تلخی را مقابل مس رفسنجان در خانه متحمل شدند و در جام حذفی نیز بازی نداشتند، از چند روز قبل برای مسابقه بعدی خود در لیگ برتر آماده می‌شوند.

عبدالله ویسی از روزی که هدایت فولاد را بر عهده گرفته، هنوز نتوانسته با این تیم به برد برسد و از طرف دیگر نتایج اخیر سبب شده تا فاصله این تیم مطرح با پایین جدول کمتر شود و آنها خطر سقوط را احساس کنند.

در چنین شرایطی ویسی تمهیدات ویژه‌ای را قبل از بازی با آلومینیوم اراک در نظر گرفته است؛ او که روز چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیمش را در اراک به میدان می‌فرستد، تصمیم گرفته آرامش نفراتش را حفظ کند و برای این منظور آنها در سکوت کامل آماده می‌شوند.

در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری از شرایط این روزهای خود هواداران شان را مطلع می‌کنند، بخش رسانه‌ای باشگاه فولاد با تصمیم عبدالله ویسی هیچ تصویری و خبری از آماده‌سازی این تیم منتشر نمی‌کند که این مسئله برای حفظ آرامش تیم در آستانه دیدار حساس با آلومینیوم است.

فولادی‌ها در روزهای گذشته مورد حمایت مسئولان کارخانه نیز واقع شدند و با اتحاد بیشتر کار خود را جلو می‌برند. آنها امیدوارند در سکوت کامل بتوانند شرایط خود را از نظر روحی و فنی بهبود ببخشند و مقابل آلومینیوم نمایش خوبی را ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • یک سند تاریخی از نقش صهیونیست ها در تحریف نام «خلیج فارس» + عکس
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه