Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد ارتحال کربلایی کاظم ساروقی و یادواره شهدای شهر ساروق اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی قانون خداوند و نظام الهی را در جامعه حاکم کرد و وقتی انقلاب اسلامی روی کار آمد با جاری شدن قوانین الهی بر جامعه شاهد یک حرکت و جهش بودیم و امروز داشته‌ها و دستاوردهایی که داریم برگرفته از جاری شدن قوانین خداوند بر جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیره و زندگی کربلایی کاظم ساروقی درس‌های فراوانی دارد که امروز تبیین این درس‌های مهم از نیازهای مهم جامعه محسوب می‌شود و لذا اینگونه برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد و می‌تواند موجب خیرات و برکات زیادی برای جامعه باشد. 

به گفته وی آن چیزی که امروز از کربلایی کاظم ساروقی باید یاد بگیریم به قرآن عمل کردن و توجه به آیات عظیم قرآن است که اهمیت زیادی دارد و باید در همه ابعاد زندگی ما آیات قرآن نمود عملیاتی داشته باشد.

آن چیزی که امروز از کربلایی کاظم ساروقی باید یاد بگیریم به قرآن عمل کردن و توجه به آیات عظیم قرآن است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی دیگر از درس‌های مهم سیره کربلایی کاظم ساروقی توجه به زکات و مال حلال است چراکه زکات انسان را رشد و تکامل می‌بخشد و زکات یکی از شاخصه‌های مهم سیره کربلایی کاظم ساروقی است.

 اراکی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بارها تاکید کرده که اگر می‌خواهید مالتان رشد پیدا کند به زکات اهمیت دهید و در واقع توجه به زکات علاوه بر اینکه مال انسان را رشد می‌دهد موجب تطهیر و رشد خود انسان نیز می‌شود که این در نهایت جامعه را تطهیر می‌دهد و جامعه به رشد عجیبی می‌رسد.

وی بیان کرد: کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی کلمه تطهیر بود و این طهارت از مال حلال او بود و بارها از بزرگان دینی شنیدیم که دلیل مهم کراماتی که خداوند متعال به کربلایی کاظم ساروقی عنایت کردند از مال حلال بوده و این مسئله باید درس بزرگی برای ما باشد.

دشمن می‌خواهد جامعه ما پاک نباشد تا رشد پیدا نکند

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه کربلایی کاظم ساروقی اهمیت زیادی به زکات می‌داد و در واقع کربلایی کاظم ساروقی تسلیم واقعی فرمان الهی بود و این چنین بود که خداوند متعال عنایات ویژه به ایشان داشت و رشد عجیبی پیدا کرد؛ ادامه داد: در طول تاریخ بارها شاهد بودیم که بسیاری از کرامات و عنایات ویژه خداوند به روستایی‌های درس نخوانده عطا شده و مهمترین آنها توجه به مال حلال و اهمیت دادن به زکات بوده و امروز ما باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشیم.

اراکی  با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد جامعه ما پاک نباشد تا رشد پیدا نکند و لذا از هر طریقی به دنبال ضربه زدن برای آلوده شدن جامعه می‌کند، ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری از چندین سال گذشته بر مقابله و مقاومت با شبیخون فرهنگی تاکید دارند این یک مسئله راهبردی است که باید اهمیت دهیم چراکه دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال آلوده سازی جامعه است.

تهاجم فرهنگی، آلودگی آن بدتر و خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا است چراکه یک اقدام ضدفرهنگی می‌تواند یک منطقه و یک جامعه را آلوده کند 

وی گفت: تهاجم فرهنگی، آلودگی آن بدتر و خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا است چراکه یک اقدام ضدفرهنگی می‌تواند یک منطقه و یک جامعه را آلوده کند و لذا دشمن می‌داند اگر تهاجم فرهنگی فراگیر شود جامعه اسلامی ضربه می‌خورد و لذا باید هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم.

به گفته وی اسلام ناب محمدی(ص)برای پاک شدن و تطهیر است که اگر به خوبی در جامعه مکتب اسلام ناب طنین انداز شود شاهد معجزه خواهیم بود و لذا باید در همه ابعاد به این مسئله توجه داشته باشیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری  اظهار کرد:  قرآن همچون چشمه‌ای جوشان برای تطهیر افراد و  جامعه هستند و انقلاب اسلامی یک چشمه جوشان بود که آثار و برکات آن به خوبی به جوامع زیادی منتقل شده و امروز بشریت از وجود انقلاب اسلامی بهره مند شده و لذا باید قدر بدانیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

راه اندازی بنیاد قرآنی کربلایی کاظم ساروقی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد ارتحال کربلایی کاظم ساروقی و یادواره شهدای شهر ساروق گفت:  به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تبیین سیره و شخصیت برجسته کربلایی کاظم ساروقی انجام شد و می‌توانیم بگوئیم یک گفتمان سازی قرآنی خوب و موثری در راستای شناساندن کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن در استان مرکزی شکل گرفت که قطعا موجب خیرات و برکات زیادی خواهد شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود:  اقدامات مهم در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در راستای تبیین شخصیت کربلایی کاظم ساروقی هم مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و هم برکات زیادی برای جامعه داشت که امروز باید ادامه دار باشند چراکه امروز بیش از هر زمانی به فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند هستیم.

تدوین ۳ عنوان کتاب بامحوریت کربلایی کاظم ساروقی، راه اندازی اردوی گردشگری و محتوایی برای دانش آموزان و دانشجویان با محوریت شناخت کربلایی کاظم ساروقی از جمله اقدامات محوری بوده که هم اکنون نیز ادامه دارند

وی ادامه داد: راه اندازی بنیاد قرآنی کربلایی کاظم ساروقی که کارهای مقدماتی آن انجام شده، تدوین ۳ عنوان کتاب بامحوریت کربلایی کاظم ساروقی، راه اندازی اردوی گردشگری و محتوایی برای دانش آموزان و دانشجویان با محوریت شناخت کربلایی کاظم ساروقی از جمله اقدامات محوری بوده که هم اکنون نیز ادامه دارند.

کریمی گفت: همچنین راه اندازی فعالیت‌های قرآنی در استان مرکزی با محوریت کربلایی کاظم ساروقی، برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سال گذشته با محوریت کربلایی کاظم ساروقی، تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت شناخت و تبیین شخصیت کربلایی کاظم ساروقی در کانال های کنگره شهدای استان با مخاطب بیش از ۵۰۰ هزار نفر، برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی برای دانش آموزان و اهدای ۶۲۰ قرآن نفیس به برگزیدگان دیگر برنامه‌های در این راستا بوده است.

وی بیان داشت: امروز در ذیل برنامه‌های ستاد کنگره شهدای استان و در قالب برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس یادواره شهدای شهر ساروق و گرامیداشت کربلایی کاظم ساروق انجام شد که جا دارد از بسیجیان و افرادی که در برگزاری این برنامه باشکوه زحمات زیادی داشتند تشکر فراوان داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی استان مرکزی انقلاب اسلامی راه اندازی مال حلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آوج با بیان اینکه اسلام و ایمان هر دو به هم گره خورده‌اند اظهار کرد: یقین داشتن به انجام اعمال، قرائت قرآن کریم در دو بعد لغوی و معنایی و همچنین عمل به تکالیف الهی می‌تواند ایمان ما را تقویت کند.

وی با بیان اینکه عمل به احکام الهی موجب افزایش ایمان است افزود: با خواندن آیات قرآن کریم اعتقاد ما در راه رسیدن به تعالی معنوی راسخ‌تر می‌شود در همین راستا پیرامون فرمایشات قرآن کریم نیازمند گفتگوی احسن بوده و از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه باید بپرهیزیم.

امام جمعه آوج خاطر نشان کرد: در همه دوران‌ها تخلف بوده و بدترین حالت این است که تخلفات فرهنگ شود در همین راستا باید گفت در حکومت اسلامی باید برخوردهای قاطع و جدی با متخلف صورت گیرد.

وی مأموریت نبی مکرم اسلام را هدایت جامع بشری دانست و گفت: معرفت داشتن در انجام اعمال موضوع مهم و ضروری است زیرا موجب تقویت ایمان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهید مطهری این شهید را یک عارف زمان شناس و با بصیرت دانست و تصریح کرد: وقتی می‌گوئیم معلمی شغل انبیا بوده بدین معنا است که رسالت انبیا نجات بشریت از تاریکی به نور بوده و معلمان نیز در تربیت دانش آموزان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تمام نشدنی است اظهار کرد: سکوت نهادهای بین المللی نشان از این دارد که به وظایف خود عمل نمی‌کنند و چهره دیگری حوادث فلسطین این بوده است که شکست‌های رژیم صهیونیستی روز به روز آشکارتر شده است.

امام جمعه آوج پاسخ قاطع ملت ایران به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را مهم دانست و گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین قابل تحسین بوده و وعده صادق جمهوری اسلامی نشان داد گنبد آهنین اسرائیل کارایی ندارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی اجرای طرح نور نیروی انتظامی را صحیح دانست و گفت: همه نهادها و آحاد مردم باید در راستای ناهنجاری‌های اجتماعی واکنش نشان دهند تا اینکه معضلات فرهنگی و بی حجابی در جامعه کمتر شود.

کد خبر 6089215

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)