Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@13:56:59 GMT

ظریف چند بار استعفا داده بود؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۴۹۹

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه همدلی گفته «آن‌باری» که استعفایم را اعلام کردم، به خاطر این بود که اعتقاد داشتم وزیر خارجه‌ای که در ملاقات یک رئیس کشور حضور نداشته باشد و این را به‌صورت علنی اعلام کنند، دیگر در هیچ‌جای دنیا به‌عنوان وزیر خارجه تحویلش نمی‌گیرند.

او از «آن‌بار»ی نام می‌برد که استعفا را اعلام کرده، محمدجواد ظریف دیپلمات است، حرف‌هایش را پیش از گفتن می‌سنجد، بار معنایی آنها را هم می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آن‌بار» اعلام کردم، یعنی «بار یا بارها»یی هم بوده که اعلام نکرده‌ام؟ آن‌بارها گلایه و انتقادش به چه کسی یا کسانی بوده؟ او در همین مصاحبه می‌گوید اگرنامه‌نگاری‌هایم منتشر شود، می‌بینید که گاه از برخی منتقدین هم تندتر انتقاد کرده‌ام.

معنای این جمله هم روشن است، او به کسی نامه می‌نویسد که منتقدین انتقادهای تندی به او می‌کنند‌ و ظریف گاهی از آنها هم تندتر انتقاد می‌کند. شاید انتقادش به ناهماهنگی‌هایی است که بارها نه از بیرون دولت که در داخل دولت بر تلاش‌هایش سایه انداخته است.

واقعیت‌هایی که او قول داده پس از پایان دولت بگوید. البته با یک جست‌وجوی ساده در حوزه اخبار مرتبط با سیاست خارجی ایران می‌شود یکی از «آن‌بارها که به اعلام استعفا کشیده نشده» را یافت. 30 تیر امسال وزارت خارجه روسیه از سفر ظریف به مسکو خبر می‌دهد. اول مرداد ظریف در گفت‌وگو با ایرنا از صحبت امن تلفنی یک‌ساعته با پوتین می‌گوید.

۱۲شهریور لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو از آمادگی کشورش برای میانجیگری بین ایران و آمریکا خبر می‌دهد.

۱۴شهریور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگو با تسنیم میانجیگری روسیه برای انجام مذاکره بین ایران و آمریکا را رد می‌کند و می‌گوید ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره نداریم.

درست بعد از این مصاحبه برخی منابع خبری از عدم حضور وزیر امور خارجه در جلسات دولت خبر دادند... .

غیبتی که گویا دو هفته ادامه پیدا می‌کند و بالاخره با پادرمیانی اعضای ارشد دولت ختم به خیر می‌شود.

محمدجواد ظریف به همدلی گفته بعد از پایان مسئولیتش واقعیات را خواهد گفت‌ و نامه‌نگاری‌ها و انتقادات تندش درمورد سیاست خارجی را منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد بتوان مخاطب این واقعیات و نامه‌نگاری‌ها و انتقادهای تند را جایی نزدیک وزیر، شاید در جلسات دولت پیدا کرد. او می‌داند اگر آن‌طور‌که خودش گفته بنایش بر نیامدن در انتخابات باشد، گفتن این واقعیات قبل از اتمام مسئولیتش برگ‌های برنده زیادی برای رقبای دولت خواهد داشت، اگر در دقیقه 90 تصمیم به آمدن بگیرد، آن‌وقت ممکن است قبل از پایان دولت از آن واقعیات و از آن بار یا بارها رونمایی کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DOx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آن بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول