Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس از قم، علیرضا رزم حسینی عصر امروز و در جمع تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان در سالن کرامت استانداری با اشاره به محدودیت‌های شرایط کرونایی و تحریمی بر صنعت و تجارت کشور بیان کرد: البته لطف خدا و مقاومت مردم سبب شد تا در همین شرایط نیز رشد را در انواع صنایع و تولیدات کشور مانند لوازم خانگی، فولاد، آلومینیوم، سیمان، مس و ماشین آلات کشاورزی در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی سپس به رشد اشتغال در بخش صنعت در سال جاری توجه داد و افزود: البته بخش خدمات و بخش گردشگری در شرایط کرونایی در زمینه اشتغال با رشد مواجه نبودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ظرفیت و موقعیت ممتاز قم برای تبدیل شدن به مرکز تجاری و صنعتی در کشور اشاره و اظهار کرد: وزارت صمت در راستای تسهیل روند واردات و صادرات کشور نهایت تلاش خود را خواهد داشت، اگرچه بخشی از این فرآیند نیز در اختیار بانک مرکزی است.

رزم حسینی همچنین درباره تفویض برخی اختیارات وزارتخانه متبوع خود به استان‌ها یادآور شد: ما مشکلی در زمینه تفویض اختیارات نداریم، اما قانون اساسی وزیر را در برابر مجلس پاسخگو می‌داند و اگر استانداران هر یک از استان‌ها، تبعات تفویض برخی اختیارات را پذیرا باشند، وزارت صمت هم از این امر استقبال می‌کند، اگرچه مواردی مانند تشکیل شورای معادت در استان‌ها و یا ستاد تنظیم بازار استانی نشانه‌هایی از همین تفویض اختیارات است.

وی وزارت صمت را در شرایط امروز کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و گفت: تقویت تولید داخلی و رقابت بین تولیدکنندگان داخلی از سیاست‌های وزارت صمت است، چراکه بر این باوریم که انحصار، سبب فساد و عدم رشد و تعالی است.

رزم حسینی اضافه کرد: وزارت صمت نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از واردات بی رویه انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حوزه معادن نیز خاطر نشان کرد: معادن در حال حاضر تنها ۵ درصد از جغرافیای کشور را در اختیار دارند، در حالی که اگر پهنه‌های موجود آزاد شوند، صنعت معدن هم می‌تواند با تحول رو به رو شود.

وی راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: تصمیمات این ستاد باید دارای ضمانت اجرایی باشد.

رزم حسینی همچنین فرش ایران را جزو تاریخ و فرهنگ ایرانی عنوان و بیان کرد: در این حوزه نیز آماده واگذاری تصدی گری‌ها وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند واردات و صادرات وزیر صمت علیرضا رزم حسینی آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند رزم حسینی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه