Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@13:35:19 GMT

مقایسه فولکس پاسات با بی ام و سری 5+ مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۷۶۰

مقایسه فولکس پاسات با بی ام و سری 5+ مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، بی ام و سری ۵ و فولس واگن پاسات هر دو سدان‌های آلمانی بسیار باکیفیت و پرفروش هستند که در بازارهای جهانی محبوبیت فراوانی دارند. برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسد بی ام و سری 5 و فولکس پاسات ازنظر رده‌بندی جهانی، در دو کلاس متفاوت قرار دارند و در حقیقت پاسات در بازارهای جهانی رقیب مستقیمی برای بی ام و سری ۵ محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌وجود فولکس واگن پاسات به‌عنوان یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار ایران، در رده‌ قیمتی قرار دارد که ناچار است با سری ۵ اتاق F10 رقابت کند.

خوشبختانه هردوی این خودروها با انبوهی از امکانات و با قوای فنی مناسبی به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند. در ادامه می‌خواهیم آخرین نسل فولکس واگن پاسات را به‌عنوان یک خودروی سدان کلاس D با بی ام و سری ۵ که یک سدان کلاس E محسوب می‌شود، مقایسه کنیم تا ببینیم این دو سدان آلمانی چه چیزهایی برای رو کردن در برابر هم دارند. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی

در همین ابتدای مقاله مقایسه فولکس پاسات و بی ام و سری 5 به معرفی این دو خودرو خواهیم پرداخت؛ بی ام و سری ۵ در نسل‌های گوناگون در بازار ایران حضور داشته است. از گذشته تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو همیشه طرفداران خود را داشته ‌است. گرچه آخرین نسل سری ۵ در ایران اتاق G30 است، اما در داخل کشور گسترده‌ترین و قوی‌ترین حضور سری ۵ کمپانی بی ام و، به اتاق F10 تعلق دارد. به‌خصوص که پرشیاخودرو با عرضه گسترده و ارائه خدمات قابل‌توجه خود توانست خیال مشتریان را از بابت خدمات پس از فروش این خودرو راحت کند.

فولکس واگن پاسات که توسط ماموت‌خودرو در بازار داخلی عرضه شد، هشتمین نسل از این خودرو به‌شمار می‌رود. نسل قبلی پاسات قبلا در تعداد بسیار محدود وارد بازار شده‌ بود، اما جایگاه چندانی پیدا نکرد. با این‌وجود ماموت خودرو با مدل‌های جدید پاسات و تیگوان شروعی قدرتمند را تجربه کرد، اما ممنوعیت واردات و در پی آن تحریم‌های خارجی مجالی به این شرکت برای حضور مناسب و درخور برند فولکس واگن نداد.

طراحی

در مقایسه بی ام و سری ۵ و فولکس واگن پاسات ازنظر طراحی می‌توان گفت، فولکس پاسات عرضه شده به بازار کشور، آخرین نسل این خودرو است که در سال ۲۰۱۵ در سبد محصولات کمپانی VW قرار گرفت. این سدان کلاس D(D-segment)، در زمینه طراحی راه مدل‌های قبلی را دنبال کرده و شاهد طرحی ساده و درعین‌حال گیرای این خودرو هستیم.

طراحی پاسات در کل روی خطوط صاف شکل‌گرفته‌است، اما نمای جلوی آن اسپرت بوده و خیلی خوب از آب درآمده است. در نمای عقب، فولکس واگن محافظه‌کارانه عمل کرده‌است و اگر آن را در کنار رقبای کره‌ای همچون کیا اپتیما یا هیوندای سوناتا قرار دهید، کمی بیش‌ازحد ساده به‌نظر می‌رسد.

در سمت دیگر بی ام و سری ۵ قرار دارد که باوجود ۵ سال سن بیشتر، طرح آن هنوز هم جذابیت و هیجان روزهای نخست را حفظ کرده‌است. طرح اسپرت بی ام و سری ۵ به شکلی کاملا ماهرانه انجام شده‌است و با خودرویی جذاب مواجه هستیم که به یک ببر در کمین نشسته شباهت دارد. برخلاف پاسات که از نمای عقب ساده‌ای برخوردار است، بی ام و در بخش عقب نیز جذابیت و ابهت بالایی را به نمایش می‌گذارد. 

در داخل کابین نیز دو خودرو زبان طراحی کاملا متفاوتی را دنبال می‌کنند. پاسات نسل جدید در بخش کابین بیش از هر زمان دیگری به محصولات آئودی نزدیک شده‌است. کابین خودرو از داشبوردی پهن در کنار نشان‌دهنده‌های دیجیتالی تشکیل ‌شده‌است که جلوه‌ای کلاسیک داشته و درعین‌حال به‌خوبی حس یک خودروی خانوادگی مدرن را منتقل می‌کنند.

از نکات مثبت کابین پاسات می‌توان به فضای جادار، کیفیت مواد خوب و ارگونومی مناسب آن اشاره کرد. در سمت مقابل می‌توان به پایین بودن ارتفاع صفحه‌نمایش داشبورد اشاره کرد که چندان شبیه خودروهای روز نیست. در پاسات، خطوطی افقی روی داشبورد امتداد یافته‌اند که خروجی‌های سیستم تهویه درون آن‌ها قرار دارند. در بین آن‌ها نیز یک ساعت آنالوگ به چشم می‌خورد که نمایی لوکس به کابین پاسات بخشیده است. نکته‌ دیگر در مورد فولکس واگن این است که باوجود قیمت دلاری پایین‌تر در مقایسه با سری 5، ازنظر کیفیت ساخت واقعا چیزی از بی ام و کم ندارد. 

بی ام و در سمت مقابل بیشتر روی ویژگی‌های اسپرت تأکید دارد؛ به‌خصوص در مدل‌های فول سری ۵ فرمان خودرو مشابه مدل M5 است و پشت آمپرها نیز دیجیتالی هستند. اتاق سری ۵ به‌وضوح جمع‌وجورتر از پاسات است که در این میان نباید نقش محرک عقب بودن خودرو را فراموش کرد. صندلی‌ها و داشبورد نیز در بی ام و ابعادی بزرگ‌تر دارند و فضای بیشتری از کابین را اشغال کرده‌اند. وضعیت به‌خصوص در قسمت عقب به‌گونه‌ای است که بی ام و کاملا باید بازی را به رقیب ارزان‌تر خود واگذار کند. ارگونومی بی ام و سری ۵ در سطح بهترین‌ها در این کلاس قرار دارد و شاید این خودرو یکی از کاربرپسندترین کابین‌ها را در بین تمامی سدان‌های سگمنت E داشته باشد. 

مقایسه فولکس پاسات و بی ام با سری 5 از نظر فنی

به مقایسه فولکس پاسات و بی ام و سری 5 در بخش فنی رسیده‌ایم. خوشبختانه هر دو رقیب آلمانی با پیشرانه‌هایی قدرتمند به بازار ایران راه پیداکرده‌اند. این روزها موتورهای تنفس طبیعی در آلمان دیگر محبوبیتی بین خودروسازان ندارند؛ به همین دلیل تعجبی ندارد که در زیر کاپوت هر دو خودرو شاهد موتورهای توربوشارژ باشیم. 

ابتدا به سراغ حریف تازه‌وارد یعنی فولکس پاسات می‌رویم. این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو استفاده می‌کند که از سری TSI فولکس واگن بوده و ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در پاسات با استفاده از گیربکس ۷ دنده دوبل کلاچ به چرخ‌های جلو انجام می‌شود و این خودرو را در ۷.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. 

بی ام و سری ۵ با دو کد 520i و 528i وارد بازار ایران شده است که هر دو از پیشرانه‌ ۴ سیلندر توربو با کد N20 استفاده می‌کنند. باوجود اشتراک سخت‌افزاری این دو مدل، قدرت خروجی آن‌ها باهم مساوی نیست. بی‌ام‌و 520i از این موتور ۲ لیتری توربو، ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور بیرون کشیده‌است. این درحالی است که مدل 528i دارای قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است. بی ام و 520i در ۷.۹ ثانیه و مدل 528i نیز در زمان ۶.۳ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و از این نظر برتری کاملا با رقیب باواریایی است.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی فولکس پاسات و بی ام و سری ۵ را باهم مقایسه کنید:

مدل خودرو

فولکس واگن پاسات

بی ام و سری 5

پیشرانه

4 سیلندر خطی- بنزینی

4 سیلندر توربوشارژ

 

 

حجم موتور سی‌سی

1798 سی‌سی

1997 سی‌سی

حداکثر قدرت اسب بخار

180 اسب بخار

245 اسب بخار

 

 

حداکثر گشتاور نیوتن‌متر

250  نیوتن‌متر

350  نیوتن‌متر

 

 

گیربکس

6 سرعته خودکار دو کلاچه

8 دنده‌اتوماتیک با کنترل هوشمند

 

 

مصرف سوخت (ترکیبی)

5.8  لیتر در 100 کیلومتر

6.5  لیتر در صد کیلومتر

 

شتاب صفر تا 100

7.9  ثانیه

6.3 ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

232  کیلومتر در ساعت

250  کیلومتر بر ساعت

 

 

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مقایسه فولکس پاسات فولکس واگن پاسات کیلومتر بر ساعت بی ام و سری ۵ بازار ایران بی ام و سری 5 نیوتن متر اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)