Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) روز چهار‌شنبه رهبر و سازمان‌دهنده گروه راست ‌افراطی «پراود بویز» به معنی «پسران مغرور» را به اتهام حمله به کنگره بازداشت کرد. 

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، «جوزف راندال بیگز»، ۳۷ ساله به ایجاد ممانعت فساد‌آمیز برای یک فرآیند رسمی در مقابل کنگره، ورود غیر‌قانونی به ساختمان آن و انجام رفتار‌های نابهنجار در حمله علیه یک نهاد دولتی متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بیگز عصر روز چهار‌شنبه با قید وثیقه ۲۵ هزار دلاری آزاد شد.

گروه پسران مغرور یک گروه راست گرای افراطی است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون دست به ایجاد خشونت‌های سیاسی در آمریکا زده است. اعضای این گروه که در ایالت‌های مختلف آمریکا شاخه‌هایی را تشکیل داده‌اند، در میان مهاجمان به کنگره در چهار‌شنبه دو هفته گذشته نیز حضور داشتند.

پیشتر نیز «نیک اوچز» رهبر و بنیان‌گذار شاخه «هاوایی» این گروه که در حمله به کنگره آمریکا دست داشت بازداشت شد و قرار بود دادگاهی شود.

نشریه «نیوز ویک» در این خصوص گزارش کرده بود که اوچز روز چهارشنبه دو هفته گذشته هنگام ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره، یک عکسی از خود منتشر کرده و در زیر آن نوشته بود: «از کنگره به شما سلام می‌کنم».

در پرونده اوچز که به امضای مأمور ویژه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) رسیده است، به مصاحبه او با شبکه «سی‌اِن‌اِن» پس از حمله به کنگره نیز اشاره شده است.

اوچز در مصاحبه با این شبکه گفته بود: «لازم نبود به زور وارد شویم، ما فقط داخل ساختمان رفتیم و فیلم گرفتیم. هزاران نفر آنجا بودند و کنترلی بر اوضاع وجود نداشت. کسی جلو مرا نگرفت یا سوالی از من نپرسید».

روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنای این کشور برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۵ نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

اف‌بی‌آی دو روز بعد تصاویری از حامیان دونالد ترامپ که روز چهارشنبه با تحریک وی به ساختمان کنگره حمله کردند، منتشر کرد.

با وجود همه تنش‌هایی که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به راه افتاده بود، روز گذشته «جو بایدن»، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد و رسماً به قدرت رسید.

اما ظاهراً داستان به اینجا ختم نشده است. روز گذشته درست ساعاتی پس از آنکه «جو بایدن» رسماً رئیس‌جمهور آمریکا شد چندین شهر در این کشور به صحنه تظاهرات و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان تبدیل شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اف بی آی بازداشت پسران مغرور حمله به کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور
  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه
  • جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی