Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:14:02 GMT

227 روستای مازندران در خط پرخطر کرونا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۶۳۱

227 روستای مازندران در خط پرخطر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بعد از اعمال محدودیت‌ها شرایط شهرهای استان به وضعیت نارنجی و زرد درآمد اما باز هم تعطیلات موجب شد مازندران وارد پیک دوم بیماری شود و از نیمه دوم تیر ماه امسال کرونا پرشتاب‌تر از گذشته به شیوع خود ادامه داد.

موضوع مهمی که از همان ابتدا نگرانی‌هایی به دنبال داشت بحث روستاهای استان و حضور مسافران به‌ویژه در ییلاق‌ها و مناطق بالادست استان بوده که حضو گردشگران طی روزهای اخیر موجب افزایش اوج‌گیری این ویروس در روستاهای استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سویی دیگر برخی از صاحبان ویلاها با حضور در روستاها و اماکن عمومی از جمله نانوایی‌ها و سایر زمینه انتشار این بیماری را فراهم کردند.

روستاهای استان که در پیک‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا با اعمال محدودیت تردد برای غیربومیان از شرایط خوبی برخوردار بودند متاسفانه این بار شراطی به گونه‌ای دیگر رقم خورد و در حال حاضر اهالی روستاها به‌دلیل شیوع ویروس و افزایش تعداد مبتلایان در شرایط نگران‌کننده‌ای هستند.

دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت کرونا در روستاهای استا ، علل موثر شیوع و اقدامات دانشگاه در راستای کاهش بیماری، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی سه هفته اخیر تعداد ۲۷۷ روستا در سطح استان براساس شیب افزایشی موارد بیماری و خوشه‌های ابتلا پرخطر کرونا بوده است.

 

وی افزود: عواملی مانند دورهمی‌ها، اجرای مراسم‌های عروسی یا عزا ، تردد کارگران فصلی جهت برداشت محصولات مرکبات، حضور مسافران در روستاهای تفریحی و گردشگری و همچنین وجود ترکیب جمعیتی پرخطر در روستاها ( سالمندان ) تاثیر بسزایی در افزایش ابتلا در سطح روستاها داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران براساس ثبت موارد بستری و مشکوک در سامانه‌های موجود بیمارستانی و سطح ارائه خدمات روستاهای پرخطر را هرهفته به مدیریت امور روستایی اعلام می‌کند تا به بخشداران ابلاغ شود که با همکاری دهیاران و بسیج نسبت به قرنطینه و محدودیت تردد در ورودی آن روستا تا پایان دوره قرنطینه اقدام کنند. 

بابایی اضافه کرد: همچنین سطح دسترسی انجام تست راپید را در تمامی خانه‌های بهداشت ایجاد کردیم تا موارد مشکوک روستایی جهت تائید تشخیص مجبور به آمدن به شهر نشوند. 

 

وی تصریح کرد: تیم‌های رهگیری نیز که در روستاها با همکاری بهورزان سازماندهی شده‌اند، عملیات رهگیری، مراقبت بیماران و کنترل قرنطینه و گندزدایی را در منازل خانوارهای شناسایی شده با جدیت دنبال می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: تمامی پزشکان خانواده روستایی نیز خدمات ویزیت را به‌صورت مستمر در مراکز و در صورت نیاز در درب منازل انجام می‌دهند و برخی از داروهای مورد نیاز سرپایی نیز در درب منازل افراد تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا