Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای سرو، «ناصر ابوشریف» روز پنجشنبه در آیین افتتاح هفته فرهنگی «غزه نماد مقاومت» در باغ موزه هنر ایرانی اظهار داشت: فلسطینی‌ها با امکانات اندک در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند و حتی موشک‌هایشان در سال ۲۰۰۸ از لوله‌های ساده‌ای تشکیل شده بود که توسط آنها این رژیم را در جنگ ۲۲ روزه شکست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا باقری دیپلمات سابق وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این آیین با اشاره به بحث حق و باطل در اسلام و قرآن گفت: بن گوریون نخست وزیر اسبق اسرائیل اشغالگر زمانی اعتراف کرد که ما خودمان کنیسه بغداد را منفجر کردیم تا ما را از عراق بیرون کنند و به مهاجرت یهودیان مشروعیت داده شود.

وی با ذکر تاریخچه اشغال فلسطین اظهار داشت: همه قدرت های بزرگ باهم علیه فلسطینی ها بودند و مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که راهی جز مقاومت ندارند.

حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در این آیین با طرح این سوال که چرا غزه نماد مقاومت است؟ گفت: در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی خواست که یکبار دیگر غزه را اشغال کند اما در حالیکه در جنگ ۱۹۶۷ چند ساعته غزه را اشغال کرده بود اما این بار بعد از مقاومت فلسطینی‌ها نتوانست.

وی اضافه کرد: این یک نقطه عطف تاریخی و یک دوره جدید از آغاز مقاومت بود و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که باید این الگوی مقاومت به کرانه باختری هم سرایت کند.

علیرضا بهرهی شاعر ادبیات مقاومت نیز در این آیین اظهار داشت: شعرهای مقاومت که در این چند سال درباره فلسطین گفته شده بیشتر در مورد غزه است و حتی در همایش بین‌المللی سنگ که چند سال پیش برگزار شد بیشترین سروده‌ها در مورد مظلومیت این منطقه بود که در روح و جان اهل قلم رسوخ کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فلسطین نویسنده و شاعر کم داریم، ابراز امیدواری کرد: اندیشمندان مسلمان اهتمام بیشتری در این باره داشته باشند.

بهرهی سپس ابیاتی را درباره مقاومت و فلسطین خواند.

علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) گفت: ایشان به درستی اسرائیل را غده سرطانی دانستند چون اگر این غده رفع نشود، بدنه جهان اسلام درمان نمی‌شود و راه حذف این غده سرطانی هم فقط مقاومت است.

در پایان مراسم از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی مدرسه نیمروز منطقه ۲ پایتخت که آثار نقاشی با موضوع فلسطین در نمایشگاه هفته فرهنگی غزه به نمایش گذاشته بودند تجلیل شد و حاضران از آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه دیدن کردند.

نمایشگاه هفته فرهنگی «غزه نماد مقاومت» در باغ موزه هنرهای ایرانی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی به مدت یک هفته برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ از آثار این نمایشگاه دیدن کنند.

براساس این گزارش، هفته فرهنگی غزه با عنوان «غزه نماد مقاومت» با مشارکت فرهنگسراهای سرو و ملل، اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، کمیته دانشجویان فلسطینی مقیم ایران، باغ موزه هنر ایرانی و موزه هنرهای معاصر فلسطین با هدف معرفی دستاوردهای فرهنگ مقاومت و مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصب، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

۲۹ دی ماه به عنوان «روز غزه؛ نماد مقاومت فلسطین» نامگذاری شده است.

برگزاری نشست با حضور کارشناسان مسائل مقاومت و فلسطین، معرفی فرهنگ مردم فلسطین، نمایشگاه کتاب جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نمایش آثاری از موزه هنرهای معاصر فلسطین از مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی غزه است.

برچسب‌ها باغ موزه هنر ایرانی موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگسرای سرو اسرائیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نوار غزه جنبش جهاد اسلامی فلسطین امام خمینی(ره) رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغ موزه هنر ایرانی موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگسرای سرو باغ موزه هنر ایرانی موزه هنرهای معاصر فلسطین فرهنگسرای سرو اسرائیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نوار غزه جنبش جهاد اسلامی فلسطین امام خمینی ره رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور باغ موزه هنر ایرانی غزه نماد مقاومت نیز در این آیین هفته فرهنگی موزه هنرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر پنج شنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روز و هفته فرهنگی سنه را به همه مردم کردستان به ویژه مردم شهر سنندج، شهر دارالاحسان، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر فرهنگ و هنر تبریک عرض می‌گویم.

وی با بیان اینکه سنندج، سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است، افزود: سنندج نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد و در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی این چین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

شهردار سنندج از تدوین ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج به مناسبت هفته فرهنگی سنه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در راستای رسالت اجتماعی و فرهنگی خود در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که مورد استقبال مردم است.

رشیدی بیان کرد: در تمامی برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنرهای گوناگون و رده‌های مختلف سنی توجه شده و در رویدادها و محتواهایی که در این هفته طراحی شده هنرهایی از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج از برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان، دومین جشنواره ورزش پهلوانی، اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته اجرای تئاتر خیابانی، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران و نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته سنه یاد کرد.

رشیدی همچنین، رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی، کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، همایش مستوره اردلان، مراسم مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) را از دیگر برنامه‌های هفته سنه در شهر فرهنگی سنندج دانست.

وی به ظرفیت‌های شهر سنندج در حوزه ورزش به ویژه ورزش‌های پهلوانی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سنندج همواره زادگاه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است در ویژه برنامه‌های هفته سنه به این مهم توجه خاصی صورت گرفته و در همین راستا دومین جشنواره ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای طراحی و برگزار می‌شود.

شهردار سنندج برپایی جشنواره مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی نامگذاری خیابانی با عنوان آرمان بنفشی را نیز از برنامه‌های این هفته در سنندج دانست.

کد خبر 6088741

دیگر خبرها

  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم