Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:31:36 GMT

تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ اواسط اسفندماه آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۰۳۰

تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ اواسط اسفندماه آماده می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم ، محسن رنجبر در دیدار آیت الله محسن اراکی نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود:در تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ موضوعات شهر اسلامی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری  برای شهر مقدس قم و همچنین نقطه نظرات راهگشای مراجع ، علما و بزرگان حوزه علمیه موردتوجه قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما نیازمند کمک هستیم تا برنامه دوم قم با مشارکت بیشتر و در راستای حرکت دادن شهر به سمت چشم‌انداز ۱۴۱۴ تدوین‌شده و دغدغه‌های مهم بزرگان و چهارچوب‌های مدیریت اسلامی برای مدیریت شهرداری و شهر قم موردتوجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله قم اشاره و تصریح کرد: شهرداری قم نیز در سال ۱۳۹۴ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قم را تدوین کرده و پس از تصویب آن در مراجع رسمی از نظرات ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان و همچنین نخبگان شهر خصوصاً دانشگاهیان و علما و بزرگان حوزه علمیه استفاده کرده‌است.

وی گفت: در این برنامه با ۶ گزاره آینده ۲۰ ساله شهر قم در افق ۱۴۱۴ تصویر شده و در راستای حرکت شهر و شهرداری در مسیر دستیابی به این چشم‌انداز نیز برنامه ۵ ساله اول شهرداری قم با عنوان قم ۱۴۰۰ با ۱۱ هدف کلان، ۳۸ استراتژی و ۱۱۸ سیاست اجرایی و بیش از۵۰۰ طرح تدوین شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ هرسال با توجه به اهداف کمی مشخص‌شده برای شاخص‌های مختلف برنامه و جهت پر کردن شکاف موجود بین وضعیت هر یک از شاخص‌ها در ابتدا سال و میزان در نظر گرفته‌شده برای آن تا پایان سال پروژه‌های اجرایی ذیل طرح‌ها تعریف و برای آن بودجه ریالی اختصاص داده‌شده است.

رنجبر نمونه‌های از برنامه‌های برنامه پنج‌ساله را نام برد و خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه تعداد خدمات الکترونیک ارائه‌شده توسط شهرداری در افق برنامه اول یعنی تا سال ۱۴۰۰، ۲۲ خدمت تعریف‌شده و میزان ماندگاری زائران در این افق نیز باید به ۳ روز می‌رسید که برای دستیابی به این‌چنین شاخص‌هایی ذیل طرح‌های مرتبط پروژه تعریف و بودجه به‌صورت سالانه به آن‌ها اختصاص داده شد.

وی سپس به سامانه‌های مدیریتی و نظارتی برای کنترل اجرا برنامه  اشاره کرد و گفت: در سامانه‌های نظارتی به‌صورت ماهانه عملکردها رصد شده و گزارش‌ها ارائه می‌شود.

رنجبر ادامه داد: ما اکنون با استفاده از این سیستم مدیریتی می‌دانیم برنامه نخست تا پایان شش‌ماهه اول سال بیش از ۵۹ درصد محقق شده و برای اصلاح و تحقق حداکثری آن نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کرده و این در حالی است که ازنظر ریالی و عدد، بودجه سال‌های مختلف برنامه تقریباً صد درصد محقق شده است.

برچسب‌ها محسن محمدی اراکی حوزه علميه شهرداری قم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه شهرداری قم حوزه علميه شهرداری قم قم اخبار کنکور شهرداری قم چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی هشدار نارنجی وضعیت هوا و احتمال سیل این گروه هاا تا پایان عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار دیگر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند. مصطفی مرادیان‌نژاد افزود: ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند. مرادیان‌نژاد افزود: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها