Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم علوی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز به منظور آبرسانی به این روستاها برای سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۱ نه تنها هیچ روستایی در خراسان رضوی دچار کمبود آب نخواهد بود بلکه این استان دیگر بحرانی در تامین و عرضه آب برای روستاییان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: به دنبال یکپارچه‌سازی خدمات شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، از ابتدای امسال با اقدامات انجام شده وضعیت شرایط آبی بهبود یافته است و روستاهای دارای بحران آب بیشتر در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، گناباد، قوچان، تربت‌جام و خواف واقع شده‌اند.
وی به نشست بررسی راههای تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های آبرسانی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: این نشست چندی پیش با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی برگزار شد و در نتیج آن ضمن افزایش کمک اعتباری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استفاده از ظرفیت قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم‌بخشی مقررات مالی دولت نیز با با مساعدت استانداری مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

علوی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به ۲۲۰ روستای فاقد ردیف اعتبار در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: برای این روستاها نیز برنامه‌ای برای اخذ بودجه از محلهایی که امکان تامین اعتبار وجود دارد با کمک استانداری خراسان رضوی و سازمان آب و فاضلاب کشور تدوین و تعریف می‌شود. 

وی افزود: دو هزار و ۲۷۱ روستا با مجموع جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۵۰۰ هزار مشترک روستایی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اینک ۹۱ درصد روستاهای دارای افزون بر ۲۰ خانوار جمعیت در سطح این استان از خدمات دولت در بخش آب و فاضلاب برخوردارند.

وی گفت: امور آب و فاضلاب بخش کمی از روستاهای خراسان رضوی نیز به صورت خودگردان اداره می‌شود ولی همه آنها هم به تدریج در حال برخورداری از پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.
علوی افزود: هم‌اینک ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب بطور سالانه تولید و در اختیار ساکنان روستاهای استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد.
افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن دو هزار و ۵۴۰ روستای این استان هستند.
منابع آب روستایی در خراسان رضوی شامل ۸۷۴ حلقه چاه، ۱۹۹ چشمه، ۶۸ قنات و دو منبع آب سطحی است. 

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی روستائیان مشهد اعتبارات آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی روستائیان مشهد صندوق توسعه ملی روستائیان مشهد اعتبارات آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی اخبار کنکور شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد به رشد ۴۱ درصدی عملکرد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به شهرستان گناباد در حوزه آبرسانی اشاره و اظهار کرد: برای دور نخست سفر استانی ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای شهرستان گناباد تعریف شده بود، در حالی که افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی گناباد از طریق خط انتقال و ۳۰ درصد از سایر بخش‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان تعیین تکلیف شده و ۱۶ کیلومتر آن فرسوده و نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه گناباد از شهرستان‌های پیشگام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: تأمین زیرساخت‌های آبرسانی واحدهای نهضت ملی مسکن و رفع مسائل و مشکلات آبرسانی این واحدها رویکرد مهم فعالیت‌های این شرکت است.

امامی میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه آب شرب استان خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تصریح کرد: با هدف تأمین آب شرب پایدار و کاهش مشکلات این بخش بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یک سال اخیر در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

کد خبر 6088147

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد