Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بطورکلی مجلس در بحث قیمت ارز ورودی نداشته است.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: نرخ تسعیر ارز در مجلس تعیین می‌شود و بر اساس آن دلار یا یورو تبدیل به ریال شده تا در بودجه به هزینه تبدیل شود.

وی اظهارداشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده فروش روزانه دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت پیش بینی کرده بود که در کمیسیون تلفیق این عدد به یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز کاهش یافت و در ضمن نرخ تسعیر هم 17 هزار و 500 تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این 17 هزار و 500 تومان نرخ ارز نیست بلکه نرخ تسعیر است.

وی افزود: نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند و خود دولت هم پیشنهاد داده این نرخ بر اساس قیمت بازار باشد.

امیرآبادی فراهانی بیان داشت: بانک مرکزی بنا بر تصمیم کمیسیون تلفیق مکلف است ارز (دلار و یورو) را دو درصد زیر قیمت بازار به فروش برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارز چهار هزار و 200 تومانی اشاره کرد و گفت: تاکنون به میزان قابل توجهی ارز چهار هزارو 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و دارو تخصیص یافته اما این کالاها با قیمت دولتی به دست مردم نرسیده است.

نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای مثال محاسبه قیمت مرغ با نهاده چهار هزار و 200 تومانی کیلویی کمتر از هشت هزار تومان می‌شود نه 35 هزار تومان افزود: این ارز فقط به نفع رانت خواران تمام شد.

وی اظهارداشت: این رانت خواران در حقیقت از وابستگان، اطرافیان، هم جناحی‌ها، هم گروهی‌ها و نزدیکان دولتمردان بودند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: برخی افراد برای واردات کالا ارز چهار هزار و 200 تومانی دریافت کردند اما جنس به کشور وارد نشد و همچنین برخی‌ها کالا وارد اما به قیمت دولتی به سبب عدم نظارت و کنترل دولت در بازار توزیع نکردند.

وی ادامه داد: مجلس هم ارز چهار هزار و 200 تومانی و هم تعرفه گذاری آن را در لایحه بودجه سال 1400حذف کرد که با این تصمیم به یقین انحصار رانت شکسته می‌شود.

نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت گفت مجلس جمع و تفریق اعداد را بلد نیست.

وی ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهور گفت: این گونه صحبت کردن با نمایندگان مردم درست نیست، مجلس به دنبال همدلی و و حدت است تا کشور بتواند در مقابل دشمنان بایستد.

وی با بیان اینکه اهالی خانه مجلس عددهای جمع و تفریق را خوب بلدند، یادآورشد: دولتمردان از جیب مردم تفریق کردند و به جیب اطرافیان خود جمع کردند حالا مجلس می‌خواهد از جیب رانت خواران تفریق کند و در جیب مردم جمع کند شاید جمع و تفریق دولت و مجلس با هم فرق داشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق احمد امیرآبادی فراهانی روحانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی چهار هزار و 200 تومانی نماینده مردم قم ارز چهار هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم