Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از پایان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا، نیروهای گارد ملی که برای تامین امنیت این مراسم در ساختمان کنگره مستقر شده بودند، برای استراحت به پارکینگ‌های اطراف بدون امکانات گرمایشی فرستاده شدند. 

سخنگوی نیروهای گارد ملی واشنگتن بدون آن که مشخصاً بگوید چه تعداد از ۲۵ هزار نیروی گارد ملی که وظیفه تامین امنیت مراسم تحلیف را برعهده داشتند به بیرون کنگره فرستاده شدند، گفت این نیروها به درخواست پلیس کنگره به دلیل ازدحام داخل ساختمان با توجه به برگزاری جلسات قانون‌گذاران به بیرون فرستاده شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته یکی از این نیروها، به واحدی که در ساختمان «دیرکسن» استراحت می‌کردند، ناگهان گفته شد که باید آنجا را تخلیه کنند و آن‌ها مجبور شدند در یک پارکینگ بدون اینترنت، یک پریز برق و یک سرویس بهداشتی برای پنج هزار نیرو، روی زمین استراحت کنند.

 

 

وی گفت: دیروز ده‌ها سناتور و عضو کنگره به میان صف‌های ما آمدند، عکس گرفتند، با ما دست دادند و از ما به خاطر خدماتمان تشکر کردند. در عرض ۲۴ ساعت، دیگر برای آن‌ها کارایی نداشتیم و ما را به گوشه پارکینگ فرستادند. احساس می‌کنیم به شدت به ما خیانت شده است.

به نوشته «پالیتیکو»، بعد از آن که این نشریه این موضوع را رسانه‌ای کرد، قانون‌گذاران ارشد آمریکایی از هر دو حزب در صفحات توییتر خود این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار پاسخگویی شدند. بنابر گزارش‌ها، بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع نیروهای گارد ملی به داخل ساختمان کنگره بازگردانده شدند. پیشتر مقامات آمریکایی گفته بودند که تا چند روز بعد از برگزاری مراسم تحلیف تدابیر امنیتی ادامه خواهد داشت. 

هفدهم دی‌ماه، بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی مقابل کنگره برگزار کنند. حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این افتضاح تاریخی پنج کشته و شماری مجروح برجای گذاشت. 

در پی این حادثه، فضای شهر واشنگتن روزها قبل از مراسم تحلیف شکل امنیتی به خود گرفت و این مراسم سرانجام روز چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی و استقرار ۲۵۰۰۰ نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد. علیرغم این تدابیر، تعدادی از قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، جلیقه محافظتی هم بر تن کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مراسم تحلیف گارد ملی آمریکا رئیس جمهور آمریکا کنگره آمریکا مراسم تحلیف گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا