Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش الف از یو اس ای تودی، تنها سنتی که ترامپ قبل از ترک کاخ سفید اداد کرد، نوشتن نامه به  "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا بود. 

خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از کاخ سفید هم بیانگر یک ویژگی وی در بیشترین دوران ریاست جمهوری اش بود: این که چهار سال گذشته بی نظیر بود.
عموما روسای جمهوری که قرار است کنار بروند اقداماتی سمبلیک انجام می دهند، اما ترامپ تا تقریبا آخرین روز ریاست جمهوری اش به اشتباه اصرار می کرد که نتایج رقابت ها از وی به سرقت رفته است؛ وی در عین حال سنت های جاری را هم نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا به تعدادی از این سنت ها اشاره می کنیم که ترامپ آنها را نقض کرد، و البته سنتی که با شگفتی زیاد آن را برآورد: 


نوشتن نامه به رئیس جمهور بعدی ترامپ عامدانه مهم ترین نقش های یک رئیس جمهوری را برای مراسم تحلیف جانشین خود نادیده گرفت، به جز یک مورد: او برای بایدن نامه نوشت. روسای جمهور معمولا یک نامه تبریک و اعلام حمایت از خود برجا می گذارند. این نامه در دفتر بیضی شکل کاخ سفید که محل کار رئیس جمهور است، قرار داده می شود. اما با توجه به خودداری ترامپ از به رسمت شناختن پیروزی بایدن، برخی نمی دانستند که آیا او نیز این رسم را ادا خواهد کرد یا خیر. 


چهارشنبه شب بود که بایدن دریافت این نامه را تایید کرد، یعنی تداوم سنتی گرم که سابقه آن به دهه 1980 بازمی گردد. بایدن از محل کار ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت این یادداشت "بسیار سخاوتمندانه" بوده است.
>
در گذشته، روسای جمهور از این نامه به عنوان یادداشتی در خصوص اهمیت کار، پاداش ها، سختی ها، و تنهایی هایی یاد می کردند که گاهی اوقات با ریاست جمهوری همراه است. در این یادداشت ها همچنین وابستگی های حزبی در انتخابات نادیده گرفته و در آن برای رئیس جمهور بعدی آرزوی موفقیت شده است.>>

و اما سنت هایی که نقض شد: 

دعوت از پیروز انتخابات به کاخ سفید
عموما روسای جمهوری که قرار است از پست خود کنار بروند، جانشینان خود را به کاخ سفید دعوت می کنند اما پس از آن که بایدن برنده انتخابات نوامبر اعلام شد، ترامپ او را  برای ملاقات به کاخ سفید دعوت نکرد. ترامپ تا 7 ژانویه نپذیرفته بود که بازنده انتخابات است. در عین حال که به خاطر نحوه برخوردبا خشونت های رخ داده در کنگره، هدف انتقاد شدید قرار داشت. 
هدف از این سنت، تاکید بر انتقال مسالمت آمیز قدرت است که در آن درباره تحویل امور کاخ سفید گفت و گو می شود. 
باراک اوباما، دو روز بعد از انتخابات با دونالد ترامپ دیدار کرده بود. جورج دابلیو بوش، کمتر از یک هفته بعد از روز انتخابت در سال 2008، دفتر ریاست جمهوری را به اوباما نشان داده بود. 
اوباما در وعده انتقال مسالمت آمیز قدرت به ترامپ گفته بود: "ما اکنون برای شما هر کاری می کنیم که به موفقیت تان کمک کند. زیرا وقتی شما پیروز شوید، کشور پیروز می شود." 
در این نشست ها معمولا رئیس جمهور حاضر در کاخ سفید، به جانشین خود نصایحی می کند و مهم ترین مسایل را نیز به او گوشزد خواهد کرد. اوباما در آن نشست، نصیحتی بسیار معروف به ترامپ کرده بود: مایکل فلین را مشاور امنیتی خود نکن...

مراسم چای و گردش با حضور بانوان اول 
"ملانیا ترامپ" هم از "جیل بایدن" بانوی اول دعوت نکرد تا به مراسم چای بیاید و بخش های خانوادگی کاخ سفید را نشان او دهد. وی باید این کار را قبل از عزیمت به فلوریدا انجام می داد، ولی با نادیده گرفتن آن، تنها بانوی اول در چندین دهه ای شد که سنت "انتقال قدرت میان بانوان اول" را عامدانه نقض کرد... 

سواری از کاخ سفید به کنگره، مراسم قبل از تحلیف و ملاقات ها
رئیس جمهور شکست خورده به صورت سنتی از رئیس جمهور پیروز در پله های ایوان شمالی کاخ سفید (North Portico) استقبال می کند. سپس آنها با هم از خیابان پنسیلوانیا راهی کنگره و مراسم تحلیف می شوند. 
ترامپ پیش از مراسم ادای سوگند خود در سال 2017، همراه با ملانیا با خانواده اوباما در کاخ سفید دیدار و در مراسم قهوه خوری پیش از تحلیف شرکت کرده بود. ولی ترامپ، خود این سنت را امسال نقض کرد و در مراسم تحلیف هم حضور نیافت...

حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب  
ترامپ با حضور نیافتن در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن، سنتی را در کاخ سفید نقض کرد که 152 سال قدمت داشت. وی تنها رئیس جمهوری است که این سنت را که از سال 1869 تاکنون پابرجا بود، نقض کرده است. در آن سال، رئیس جمهور "اندرو جانسون" در کاخ سفید حضور داشت و "یولیسس اس.گرنت" در حال ادای سوگند به عنوان هجدهمین رئیس جمهور آمریکا بود. 
ترامپ در عوض در جمع طرفدارانش در  پایگاه نظامی "جوینت بیس اندروز" در مریلند، در مراسم پیش از موعد خداحافظی شرکت کرد که با شلیک توپخانه همراه بود... وی پس از آن به عمارت "مارالاگو" در کام بیچ در ایالت فلوریدا رفت. ترامپ تا ظهر در آنجا اقامت داشت تا این که دوران ریاست جمهوری اش رسما پایان یافت...

منبع: الف

کلیدواژه: ریاست جمهوری روسای جمهور مراسم تحلیف کاخ سفید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا