Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول پارلمان افغانستان با ابراز ناامیدی از پیشرفت در مذاکرات طالبان و دولت گفت که مذاکرات بین‌الافغانی در حال مرگ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد میرزا کتوازی» معاون اول پارلمان افغانستان گفت که این نهاد نسبت به دور دوم مذاکرات قطر امیدوار بود اما تاکنون در مذاکرات با طالبان پیشرفتی حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کتوازی تصریح کرد: «وقتی می‌بینیم که مرحله دوم گفت‌وگوها آغاز شده و ما تاکنون هیچ نوع نتیجه یا دستکم آتش‌بس و کاهش خشونت نداریم، پارلمان افغانستان به این باور است که گفت‌وگوهای قطر درحال مرگ است».

«عطاءالله لودین» عضو تیم مذاکره‌کننده افغانستان در این باره گفت که در دور دوم مذاکرات دو طرف هنوز نتوانسته‌اند تا درباره اولویت‌های خویش با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی به «رادیو آزادی» گفت که مبنای مذاکرات توافقنامه طالبان با آمریکا نیست بلکه اساس مذاکرات را قطعنامه لویه‌جرگه مشورتی صلح، پیمان‌های سازمان ملل و قطعنامه‌های تاییدی شورای امنیت سازمان ملل تعیین می‌کند.

گفتنی است که دور دوم مذاکرات صلح افغانستان 14 روز پیش در قطر آغاز شد و در 4 روز نخست 3 نشست برای توافق بر سر دستورکار مذاکرات برگزار گردید اما این دیدارها نتیجه‌ای نداشت.

کارشناسان بر این باورند که تیم افغانستان و طالبان منتظر مشخص شدن سیاست دولت جدید آمریکا در قبال افغانستان هستند و پیش از آن تمایلی برای سپردن تعهدات به یکدیگر ندارند.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که توافقنامه دولت ترامپ با طالبان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزیر پیشنهادی بایدن: توافقنامه با طالبان را بررسی می‌کنیمافزایش دیدارهای دیپلماتیک طالبان در ادامه توقف مذاکرات با دولت افغانستانسنای افغانستان و تاکید بر بازنگری توافقنامه آمریکا و طالبانصالح: با ادامه خشونت‌ها طالبان باید درباره زنده ماندن زندانیانش مذاکره کند

بلینکن مغایر با توافقنامه قطر همچنین تاکید کرد که واشنگتن برای جلوگیری از "تجدید حیات تروریسم" در افغانستان باید شماری از نیروها را در این کشور حفظ کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای ملی افغانستان طالبان اخبار افغانستان شورای ملی افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه