Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@07:46:23 GMT

توضیح ظریف درباره بدهی ایران به سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۶۸۶

ساعت24-وزیر امور خارجه، بدهی را تنها دلیل تعلیق رای ایران در سازمان ملل عنوان کرد و گفت: دولت منبعی را برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل را مشخص کرده بود اما آمریکا مانع پرداخت آن شد.

 محمدجواد ظریف درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه که مشکلات اقتصادی ربطی به برجام ندارد و باید اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم، گفت: برای بررسی این مساله بیاییم ببینیم وضع تورم کشور بعد از برجام که آن هم به طور کامل اجرا نمی‌شد، چگونه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد آن دو سال را با وقتی که ترامپ تحریم‌ها را اجرا کرد مقایسه کنید.

وزیر امور خارجه ادامه داد: باید اصول اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حتما داشتن این وزنه‌ها بر پایه اقتصاد کشور و اینکه بتوانیم اقتصاد را بهتر پیش ببریم، کمک می‌کند.

ظریف درباره تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به دلیل بدهی، اظهار کرد: باید ۱۶ میلیون دلار برای حق رای و کاهش بدهی‌ به سازمان ملل پرداخت می‌کردیم. دولت این پول را تخصیص داد و منبع آن را از محل پولهای جمهوری اسلامی در کره جنوبی مشخص کرد اما آمریکا مانع پرداخت پول‌ به حساب سازمان ملل شد.  

وی درباره منابع و مبالغ پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی،  گفت: این مسوولیت وزارت خارجه نیست و من اطلاعی از آن ندارم. مسوولیت وزارت امور خارجه تسهیل کار بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تأکید کرد: امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد