Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:20:34 GMT

مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است 

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۳۱۲۵

مزرعه بیت کوین کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است 

غلامرضا بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شخص دارای جواز استخراج «رمز ارز» است ولی در محلی که استقرار یافته بدون مجوز و اعلام قبلی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از این محل ۵٠٠ دستگاه ماینر توسط مسوولان کشف و توقیف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور رمزارزها از حدود ۱۰ سال پیش با بیت‌کوین آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمزارزها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بودند و مورد اقبال قرار گرفتند و بسیاری از آنها از گردونه رقابت خارج شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اول بهمن ماه از کشف ۵۰۰ دستگاه ماینر که به صورت قاچاق در یکی از کارخانه‌های مرکز استان در ارومیه خبر داده بود.

ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند مزرعه بیت کوین را  شناسایی و محل نگهداری دستگاه های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) را که کارشناسان ارزش ریالی آن را ۳۷ میلیارد ریال برآورد کرده بودند کشف کنند.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و  بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مزرعه بیت کوین ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مزرعه بیت کوین ارز دیجیتال اخبار کنکور استخراج ارز ارز دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا