Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر لطفی پزشک معالج مهرداد میناوند می‌گود که وضعیت اکسیژن او باثبات شده و امیدواری درباره روند درمانش افزایش یافته است.

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد میناوند چهارمین روز بستری در بیمارستان لاله را سپری می‌کند و نگرانی طرفداران فوتبال در خصوص او نیز همچنان ادامه دارد. این پیشکسوت فوتبال ایران که به کرونا مبتلا شده و درگیری ریوی شدیدی هم داشته، در حالی این روزهای سخت را سپری می‌کند که اوضاعش چندان مساعد نیست اما حالا پزشک او می‌گوید که وضعیتش باثبات و پایدار شده و جای امیدواری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر امیرحسین لطفی رئیس دپارتمان ICU بیمارستان لاله در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: «ما دیروز صبح شرایط خیلی ناپایداری داشتیم و اکسیژن خون ایشان خیلی پایین بود. سطح اکسیژنشان در حوالی 50-60 بود که خیلی خطرناک است. ما یک جراحی اورژانسی در راه هوایی شان انجام دادیم و یک راه هوایی جدید برایشان باز کردیم و همینطور با دستگاه برندوسکوپی شستشوی ریوی انجام دادیم و ریه ایشان خیلی پاکسازی شد و به تدریج وضعیتشان ثبات خیلی خوبی پیدا کرد. اکسیژنشان خیلی افزایش پیدا کرد و به 80، 85 و 90 رسید که قابل قبول است و وضعیتشان الان امیدوارکننده و با ثبات است.»

 

وی درباره زمان ثبات اکسیژن خون میناوند اظهار داشت: از دیروز ظهر این روند با ثبات رخ داد. همچنان اوضاع خوب است و از دیروز ظهر اتفاقی رخ نداده و وضعیت امیدوارکننده ای را سپری می‌کنیم.

 

او درباره نگرانی هایی که از لحظه به هوش آمدن میناوند وجود دارد، عنوان کرد: ایشان خود به خود بیهوش نشدند، ما برای کنترل وضعیت تنفسی شان با داروهای بیهوشی در خواب کامل و عمیق بیهوشی قرار دادیم تا میزان اکسیژن خون ایشان را ارتقا دهیم و کنترل شرایط تنفسی را با سیستم در دست بگیریم.

 

دکتر لطفی درباره عبارت «خشک شدن ریه» که در یک روز اخیر به گوش رسیده، گفت: «نمی‌دانم منظور از خشک شدن ریه چیست. اما درگیری ریوی آقای میناوند در بدو ورود به بیمارستان 80% بود و بعدا بیشتر هم شد و بالاتر از این حد هم رفت و طوفان التهابی در بدنشان به وجود آمد. وضعیت خیلی وخیم بود اما اگر به لطف خدا بدنشان درمان ها را تحمل کند و خوب دوام بیاورد، بله قابل برگشت است.»

 

پزشک معالج مهرداد میناوند با اشاره به حواشی مختلفی که درباره احتمال تبعیض در روند درمان مهرداد میناوند وجود دارد توضیح داد: «دیروز یک اتفاقاتی افتاده بود و لازم است یک توضیح بدهیم. قطعا همه مردم ایران سرمایه ملی هستند و برای ما عزیز، محترم و معتبر هستند. کادر درمان همه تلاششان را برای بهبودی بیماران انجام می‌دهند. دیروز من در مصاحبه ای که انجام دادم، بلافاصله بعد از جراحی ایشان بود چون آقای میناوند گردن کوچک و بافت چربی زیادی دارند. همچنین ایشان به کرونا مبتلا هستند و چون ما مستقیم با راه هوایی در تماس بودیم، احتمال بالا خودمان هم کرونا بگیریم.»

 

وی افزود: «ما استرس زیادی را تحمل می‌کردیم و همان لحظه مصاحبه کردیم و من گفتم «باتوجه به جایگاه ایشون...» بعد از این جمله یک نفر وارد اتاق شد و حواسم پرت شد. منظور من این بود که باتوجه به ذهنیتی که ما از مسابقات ایشان داریم، علاقه زیادی به او داریم. منظور من این بود که به این خاطر فعالیت ها را با دقت بیشتری انجام می‌دهیم که این جمله سوتفاهم زیادی را در ذهن خیلی ها ایجاد کرد که روند درمانی تبعیض آمیز است. همه مردم برای ما عزیز و محترم هستند و ما برای همه، پروتکل های استاندارد را رعایت می‌کنیم. امیدواریم مردم از کادر درمان حمایت کنند تا ما هم با انرژی بیشتری کرمان را انجام دهیم.»

 

امیرحسین لطفی با اشاره به شایعات پیرامون بیماری کلیوی میناوند و همچنین هزینه درمان او گفت: «آقای میناوند مشکل کلیوی ندارند و من هم نمی‌دانم که هزینه درمان ایشان چقدر شده است. فعالیت درمانی ما زیر نظر تعداد بالایی از پزشکان انجام می‌شود اما نمی‌دانیم که هزینه درمان چقدر بوده است.»

 

او درخصوص حضور پیشکسوتان در بیمارستان لاله اظهار داشت: «ملاقات حضوری با آقای میناوند نبوده و این دوستان فقط در محیط عمومی بوده. خیلی از پیشکسوتان و فوتبالیست ها از طریق تماس تلفنی پیگیری کردند و یک عده هم حضوری آمدند و با تیم پزشکی صحبت کردند.»

 

رئیس بخش ICU بیمارستان لاله در پایان مصاحبه گفت: «ما فقط باید امیدوار باشیم و درباره آینده افراد پیش بینی کردن کار علمی نیست. ما بیشتر امیدوار هستیم و پیگیری می‌کنیم که درمان ها موثر باشند و مردم خوشحال باشند. ما الان خیلی امیدوارتر هستیم نسبت به دیروز.»

مهرداد میناوند

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهرداد میناوند مهرداد میناوند بیمارستان لاله آقای میناوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت