Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باغ وحش ارومیه متعلق به بخش خصوصی است و هم اکنون نیز به علت شیوع ویروس کرونا بازدید از آن بسیار کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هیچ مجوزی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای این باغ وحش صادر نشده است.

فیلمی رو گذشته در فضای مجازی منتشر شده که یک قلاده شیر در حال تغذیه از یک قوچ مرده در این باغ وحش است که منتشر کننده فیلم مدعی است این فیلم روز ۲۸ دی ماه از باغ وحش ارومیه گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، باغ وحش درنای ارومیه در ۲۰ کیلومتری جاده شهید کلانتری به سمت تبریز واقع شده است و بیش از ۱۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و مجموعه‌ای بزرگ شامل ۱۰۷ هکتار را دربر می گیرد.
این مجموعه با سرمایه بخش خصوصی دایر شده و مجموعه توریستی باغ وحش در خصوص وسعت، نقشه و طرح در شمالغرب کشور بی نظیر است و حتی می توان آن را در تمام کشور نیز بی رقیب دانست.
در این مجموعه بی نظیر، حدود ۱۰۰ حیوان از ۸۵ نوع نگهداری می شود که نیازهای زیستی هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است؛ بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه در سال‌های اخیر اعتراضات بسیاری به نحوه نگهداری و رسیدگی به حیوانات این باغ وحش داشته اند چرا که برخی استانداردهای لازم در زمینه نگهداری از حیوانات در این مکان نادیده گرفته شده است.

 انجمن های مخالف با ایجاد باغ وحش ها در این سال ها موفق شده اند تا حدود زیادی استانداردهای نگهداری حیوانات را افزایش دهند و حتی در مواردی نتیجه فعالیت آنان تعطیل باغ وحش های غیراستاندارد بوده است.

امروزه براساس گزارش رییس اداره ساماندهی دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط‌زیست در ایران حدود ۷۰ باغ‌وحش و مراکز نگهداری حیوانات و باغ‌پرندگان وجود دارد، که از بین همه آن ها تنها ۱۴ باغ ‌وحش مجوز سازمان محیط‌زیست را دارند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی باغ وحش ارومیه حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی باغ وحش سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی باغ وحش ارومیه حقوق حیوانات اخبار کنکور باغ وحش ارومیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگشت ۱.۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه
  • برگشت ۱.۷۰۰میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد