Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز مدیکال، محققان انگلیسی در این مطالعه، کارایی واکسن کرونای شرکت فایزر - بایون تک، را بر روی گونه جدید این ویروس در انگلیس که با نام B.۱.۱.۷ شناخته می شود، بررسی کردند. 

این گونه جدید ویروس کرونا (B.۱.۱.۷) که نسبت به گونه های قبلی ویروس SARS-CoV-۲، پتانسیل سرایت پذیری بیشتری دارد، ابتدا در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل کشف شد و اکنون در ۵۰ کشور جهان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف ویروس B.۱.۱.۷، نگرانی هایی را در مورد اثربخشی واکسن هایی که در حال حاضر برای کنترل همه گیری SARS-CoV-۲ عرضه می شوند، بوجود آورده است. 

اکنون محققان دانشگاه کمبریج سه هفته بعد از تزریق اولین دوز واکسن شرکت فایزر-بایون تک به نام  BNT۱۶۲b، به شواهدی دست یافته اند که نشان از کاهش واکنش آنتی بادی در برابر جهش B.۱.۱.۷ در افراد (۶۴ و ۸۵ ساله) دارد. 

با این حال محققان اظهار می دارند که بروز این واکنش ها انتظار می رفت و این واکسن ها هنوز فعالیت خوبی دارند و واکسیناسیون هنوز یک اولویت است. 

این محققان افزودند برای اثبات اثر این مشاهدات بر کارایی واقعی این واکسن به مطالعات بیشتری نیاز است.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است. این واکسن که BNT۱۶۲b نام دارد از نوع mRNA بوده و با استفاده از تجربیات پیشین شرکت بایون تک در تولید واکسن برای سرطان ساخته شده است.

سازمان جهانی بهداشت اواخر ماه دسامبر (دی) مجوز تزریق واکسن شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک را صادر کرد و انگلیس اولین کشوری بود که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.

مشروح این مطالعه در نشریه medRxiv منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس واکسن واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس واکسن ویروس کرونا انگلیس واکسن واکسن کرونا اخبار کنکور واکسن کرونا بایون تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد