Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت تاجیکستان بعد از ۹ ماه تعطیلی مساجد از اول نوامبر درهای مساجد را بازگشایی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الغد»، نهاد اطلاع رسانی وابسته به دولت تاجیکستان اعلام کرد: قرار است درهای مساجد این کشور با توجه به کم شدن آمار مبتلایان به کرونا بازگشایی شوند.

 

این منبع افزود: درهای مساجد در آسیای میانه اول ماه فوریه بازگشایی می شوند، اما دولت هشدار داده است که در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی درهای مساجد بلافاصله بسته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نهاد اطلاع رسانی وابسته به دولت تاجیکستان در بیانیه ای اعلام کرد: نمازگزاران باید نظافت را در مساجد رعایت کرده و در نمازهای جماعت به ویژه نماز جمعه حتما از ماسک استفاده کنند.

 

در این بیانیه آمده است: فاصله گذاری اجتماعی در هنگام نمازها باید رعایت شود.

 

درهای مساجد تاجیکستان از سال گذشته تاکنون به دلیل کرونا بسته بوده است.

 

تاجیکستان تاکنون اعلام کرده است که در این کشور تنها 12 نفر از آغاز سال میلادی جدید به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی نیز نداشته اند، هر چند کارشناسان بهداشتی به این ارقام شک دارند.

 

بیش از 95 درصد ساکنان این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند و این کشور تحت یک نظام سکولار قرار دارد که محدودیت هایی را برای مسلمانان ایجاد می کند.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی تاجیکستان مساجد درهای مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور