Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان گفت: اثاث کشی در کاخ سفید نشان داد که به مقاومت از درون باید ادامه دهیم و پایبند باشیم و بر ما روشن شد به هیچ مذاکره ای با غرب امید نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (3 بهمن) در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) فرمودند «الا و باتقوی تقطع حمه الخطایا» آگاه باشید که با رعایت تقوای الهی می توان رشته های گناه و معصیت را قطع کرد و آن ها را خشکانید؛ گفت: امیدوارم رعایت تقوای الهی را در دستور کار قرار دهید و در زندگی به تقوا و جلب رضایت خدا توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه بحث اهل بهشت و اینکه آنان با لطف، احترام و بالاترین توجهات وارد بهشت می شوند و قرآن می فرماید «این همان بهشتی است که قبلاً به شما وعده داده شده است» را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وصف بهشتیانی که با این حالت و توجه آن ها را به سمت بهشت می برند، در قرآن آمده است «بهشتیان کسانی هستند که در نهان و خلوت خداترس بوده و همیشه دارای قلبی توبه کار هستند و از خطاهایی که انجام دادند، پشیمان بوده و از آن برگردند».

 

 

 

وی با بیان اینکه بهشتیان خداترسی را همراه با توبه و بازگشت از لغزش و گناه مدنظر دارند و در همه صحنه ها خدا را می بینند، افزود: هر چه داریم از خدا است و تمام هستی این عالم از آن خدا است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ترس از خدا یعنی ایمان واقعی، اظهار کرد: ایمان واقعی در شعار نیست بلکه از درون باید خدا را حس کرد و خداترس بود و به او توجه داشت.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: خداترسان واقعی کسانی هستند که با تمام وجود دستور خدا را می گیرند و به آن عمل می کنند و کسانی از خدا می ترسند که معرفت و شناخت لازم را دارند و علم و قدرت خدا را آنگونه که هست می شناسند و می دانند که هدف از آفرینش خلقت، زندگی دنیایی نیست بلکه با معرفت و شناخت بالا در همه صحنه های زندگی به خدای تبارک و تعالی توجه دارند و از هرگونه لغزش و خطا دوری می کنند و مواظب هستند تا پایان عمر همین حالت را حفظ کنند.

 

 

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) گفت: این روز؛ روز تکریم مادران و همسران شهیدان است که عمر خود را در ایثار و فداکاری گذاشتند و جا دارد از مادران و همسران شهید تجلیل و تقدیر کرد.

 

 

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن باقری؛ به فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این روزها پر از حوادث و خاطرات فراوان است که هر روز خاطراتی را با خود دارد؛ از بستن فرودگاه ها برای  ممانعت از ورود امام به کشور تا پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی و تا تهدیدها و توطئه هایی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری علیه این کشور به وسیله دشمنان اتفاق افتاد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در چله دوم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که شرایط سخت تحریم و همه توطئه های بزرگ و کوچک علیه این نظام اتفاق افتاد اما این نظام به رهبری امامین انقلاب اسلامی، تمامی این توطئه ها تاکنون خنثی شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه در عرصه های مختلف دستاوردهای بزرگی را شاهد هستیم، افزود: در روزهای اخیر رزمایش پهپادی توسط ارتش جمهوری اسلامی و رزمایش موشکی سپاه را شاهد بودیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهها و صدها عملیات موفق و بازدارنده در منظر ما است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به لغو تعهدات یک طرفه برجامی، به پیشرفت کشور در بخش هسته ای شاهد هم اشاره و خاطرنشان کرد: این روزها در مقابل این همه افتخارات نظام جمهوری اسلامی اما ذلت و خواری و دروغ هایی که دشمن می گفت را می بینیم.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: اثاث کشی در کاخ سفید نشان داد که به مقاومت از درون باید ادامه دهیم و پایبند باشیم و بر ما روشن شد به هیچ مذاکره ای با غرب امید نداشته باشیم.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: بر ما روشن شد که باید قدرت بازدارنده و فعال عرصه بین الملل را به رخ جهان بکشیم و فهمیدیم که حاکمان آمریکا بر دشمنی علیه ملت ایران پافشاری می کنند و با تغییر آن ها موضع خصمانه آمریکا تغییر نمی کند.

 

 

 

وی بیان کرد: فهمیدیم که باید با تلاش مضاعف تحریم ها را خنثی کنیم زیرا پای هیچ میز مذاکره، تحریمی را از ما برنمی دارد و در غرب و آمریکا یک تغییر قدرت با حکومت نظامی انجام شد که این نشان از خواری و ذلت آن ها است.

 

 

 

امام جمعه کرمان افزود: اما عجبا در شرایطی که در این کشور واکسن داخلی در حال گذراندن مراحل نهایی است، گروهی آن را تحقیر می کنند و این دستاورد بزرگ دانشمندان جوان این کشور را نادیده می گیرند.

 

 

وی افزود: این روزها شاهد افول آمریکا و رژیم غاصب صیهونیستی هستیم و در جبهه مقاومت پیروزی های پشت سر هم را شاهدیم و می بینیم که خون شهید سلیمانی عزیز و همه شهدای جبهه مقاومت ثمرات و برکات زیادی دارد که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده وحدت و همدلی و همراهی در داخل کشور و قطع نگاه به غرب و آمریکا را در دستور کار قرار دهیم و مسئولان کشور باید از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا محافظت کنند و در صحنه های خطر برای دفاع از انقلاب اسلامی حضور جدی داشته باشند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه امام جمعه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

رئیس‌جمهور گفت: قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. در کنار تولید قدرت نظامی یک کشور با قدرت تولید و اقتصاد و توانایی صادراتی هم نیرومند می‌شود، امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما در جایگاه تولید قدرت برای ایران قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد»، تاکید کرد: این نمایشگاه دستاوردهای جوانان ما را نشان می‌دهد که تهدید و تحریم را به فرصت بدل کرده‌اند. ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی، تجاری و صادراتی آن است که ما توانسته‌ایم و بازهم می‌توانیم.

رئیسی یادآور شد: امکانات و ظرفیت‌های بسیاری در اقلیم‌های مختلف وجود دارد. خداوند این امکان را فراهم کرده و او عادل است. او به عدالت نیاز بشر را تأمین کرده و در دسترس او قرار داده و اگر آحاد بشر به دلیل زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی اقداماتی برای محرومیت کشورها از منابع و ظرفیت‌ها انجام ندهند و به طبیعت، جهان و بشریت ظلم نکنند، امکانات در اختیار همه قرار دارد و می‌توان نیاز بشر را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: جریان تحریم یکی از نمادهای ظلم نه تنها به دولت‌ها که به ملت‌هاست. اگر ملتی را با ایجاد تنگنا و تحریم از رسیدن به اهداف خود برای توسعه و پیشرفت بازداشت، این هم یک جنگ است اما نه جنگ نظامی بلکه جنگ اراده‌هاست و ملت ایران در این جنگ اراده کرده با اتکا بر توانمندی ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد تا نه ما، بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند سیاست تحریم‌ها علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است. این امر مدیون کار مهندسان، کارگران و تولیدکنندگان ماست که افسران و سربازان خط مقدم شکست دادن دشمنان ایران در زمینه اقتصاد، تولید و فناوری هستند.

وی با بیان این‌که «ایران پیشرفته و فن‌آور است»، تصریح کرد: تولیدات صنعتی و کشاورزی نیاز به نقشه راه دارد. در این نمایشگاه انواع توانایی‌هایی ایران در صنایع دارویی، شیمیایی، شیلات و صنایع دستی و گردشگری را رونمایی کردیم‌. این نمایشگاه دیدن یک محصول نیست بلکه مذاکره و تنظیم قراردادها و پیگیری تجارت و صادرات هم در آن پیش‌بینی شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما امکان و ظرفیت بسیار داریم و باید آن‌ها را از قوه به فعلیت درآورد. این‌که تصور شود علم و دانش و نوآوری و فناوری در اختیار کسانی است که فکر می‌کنند آنان می‌توانند نگاه نادرستی است و کامل نیست. امروز گرچه غرب تلاش می‌کند در منطقه ما به فناوری‌های نو دسترسی ایجاد نشود و اگر ایجاد شد آن نکته اساسی در اختیار خودش بماند تا سلطه خود را بر منطقه حاکم کند اما در ایران این دانش‌ها بومی شده و حتی با ترور دانشمندان و تحت فشار قرار دادن متخصصان ما، نمی‌توانند مانع از دسترسی ایران به فناوری‌های نو شود.

رئیسی تاکید کرد: هرجا فشار بیشتری به ما در این زمینه وارد شده است ما در آنجا بیشترین توفیق را داشته‌ایم. از جمله در صنایع هسته‌ای و دفاعی که البته در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد. این فتوای مرجع ما و رهبری انقلاب اسلامی است. ما از این فناوری در صنایع مختلف اقتصادی استفاده می‌کنیم.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: برخلاف خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد و کشورهای جهان می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و کشورهای جهان مؤثر باشند. نظام سلطه با همه توطئه‌ها نمی‌تواند کشورهای مصمم و دولت‌های مستقل را از رسیدن به توسعه و پیشرفت اقتصادی باز دارد.

وی گفت: قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. در کنار تولید قدرت نظامی یک کشور با قدرت تولید و اقتصاد و توانایی صادراتی هم نیرومند می‌شود. امروز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما در جایگاه تولید قدرت برای ایران قرار دارند.

تکمیل می‌شود....

کد خبر 748310

دیگر خبرها

  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی