Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:05:49 GMT

حکم قلع و قمع مستحدثات چشمه شِکر مهریز اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۴۰۵۴

حکم قلع و قمع مستحدثات چشمه شِکر مهریز اجرا شد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد از اجرای حکم قلع و قمع مستحدثات چشمه شکر مهریز و بازگشت این چشمه به مردم و دامان طبیعت خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در این رابطه گفت: بحث چشمه خواری در خصوص چشمه شِکر شهرستان مهریز که باید انتفاع آن شامل همه مردم شود، به واسطه برخی از سستی ها و کاهلی ها سالها در تصرف یک فرد مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اولین اجراییه سال ۱۳۷۸ صادر شده که متاسفانه مسکوت مانده بود و پس از آن نیز در سالهای ۸۴ و ۸۵ باز موضوع این چشمه وارد فرایند های قضایی شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اجرای حکم تخریب قسمتی از ابنیه احداثی در سال ۸۵ ، گفت: با پیگیری دادگستری استان و مکاتبه با مدیرکل منابع طبیعی و  پیگیری یکماه قبل آن اداره و تقاضای صدور اجراییه نوبت دوم، با گذشت مهلت ده روز اجرای حکمی که بیش از بیست سال قطعی شده بود، انجام شد.

وی با بیان توصیه به مدیران متولی اراضی ملی و منابع طبیعی بازنگری در سوابق اجرا و عدم اجرای احکام قطعی صادره، اظهار کرد: با پیگیری های دادگستری کل استان و قرار دادن موضوع در زمینه دستورالعمل ترک فعل مدیران سرانجام با راهنمایی و ارشاد مقام قضایی مبنی بر استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۳۴ حکم قلع و قمع اجرا گردید.

رئیس کل دادگستری استان به نقش اثر گذار رسانه ها در مطالبه گری و صیانت از اموال عمومی اشاره و بیان کرد: بخشی از بازگشت این چشمه به دامان طبیعت و رفع تصرف آن، مرهون رصد و پیگیری رسانه ها به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری در پایان تصریح کرد: البته باید اذعان کرد دستورالعمل ترک فعل مدیران نیز در بسیاری از موارد کمک شایانی در حرکت و پویایی مدیران متولی دارد چراکه در همین پرونده بارها اقدامات قانونی و تا مرحله صدور رأی پیش رفته بود اما برخی سهل انگاری و سستی ها مانع از اجرای حکم و بازگشت این چشمه به دامان طبیعت شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رییس کل دادگستری یزد قلع و قمع مهريز اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید

 امین سالمی (رهبر ارکستر نوای آفتاب) ضمن بیان این خبر، عنوان کرد: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال جدید ۳۱ خردادماه و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد. او درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم، همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود؛ چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

 ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۲ در دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک