Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما در بودجه، فروش روزانه نفت را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه قرار داده و برایش ۱۹۰ هزار میلیارد تومان گذاشته بودیم اما مجلس این رقم را به یک میلیون و پانصد هزار بشکه رساند و ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برایش قرار داد که این امر وابستگی بودجه به نفت را افزایش می‌دهد.

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر این‌که قیمت ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت ارائه شده و مجلس چنین پیشنهادی نداشته در حالی که بارها رئیس جمهور اعلام کرده مخالف این قیمت گذاری است، گفت: روشن است که ما در دولت به دنبال آن هستیم که قیمت ارز به تعادل بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بودجه هم قیمت ارز را حدود ۱۲ هزار تومان عنوان کردیم و قصدمان هم این است که قیمت به این سمت و سو برود که روندی ثابت داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه هم ما اسمی از ارز نبردیم و همه چیز را ریالی عنوان کردیم، فروش نفت را هم ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه گذاشتیم و برایش درآمد ۱۹۰ هزار میلیارد تومانی تعیین کرده بودیم اما مجلس آن را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار رساند و ۲۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: مجلس یک میلیون از فروش نفت کم می‌کند و برآورد ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی برای آن قرار می‌دهد؛ مشخص است این اعداد و ارقام را دست هرکسی برای حساب و کتاب بدهید از آن ۱۷ هزار تومان در می آورد، که ما با این مخالف هستیم.

واعظی تاکید کرد: ما که می توانیم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم اما فروش ما را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رساندند و برایش۲۳۰ هزار میلیارد تومان گذاشتید آن هم درحالی که می‌گویند بودجه باید وابستگی‌اش از نفت کم شود اما خودشان زیادش کردند!

وی درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که نمایندگان می‌گویند ارز ۴ هزار و ۲۰۰ فسادآور است و باید حذف شود، پاسخ دولت چیست گفت: قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس با نمایندگان درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بحث کردیم و گفتیم آن هنگامی که این تصمیم را گرفتیم زمان بسیار سختی بود؛ در جنگ اقتصادی قرار داشتیم و ما برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز مردم به مشکل برخورده بودیم .

واعظی با بیان این‌که زمانی آنقدر فشار و سختی بر روی ما زیاد بود اصلا نمی دانستیم قیمت ارز تا کجا می خواهد بالا برود، اظهار داشت: گفتیم نمیتوانیم ارزاق و سفره مردم را به قیمت ارز گره بزنیم و بگوییم امروز ارز چه قیمت است، فردا چه قیمت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم قیمت ارز هر چقدر بالا می‌خواهد برود، دولت باید آن را تا زمانی که شرایط به سمت و سوی بهتر برود ثابت نگه دارد.

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر و تا آخر سال کالا وارد کرده‌ایم؛ البته این کالا دست دولت نیست و دست بخش خصوصی است اما اگر در این شرایط در مجلس اعلام کنیم که این نرخ آزاد شده است یک گرانی در بازار راه می‌افتد و مردم باید تا عید با یک گرانی عجیب و غریب کالا خریداری کنند؛ به همین دلیل پیشنهاد کردیم که اجازه تصمیم‌گیری به دولت داده شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان گفت: می‌دانیم ارز دو نرخی فساد‌زا است و همیشه هم یک عده واسطه در این حوزه وجود دارند که البته ما به دنبال آن هستیم دست این واسطه را قطع و کوتاه کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003DQ8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفت ارز واعظی هزار میلیارد تومان رئیس جمهور هزار بشکه یک میلیون قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫مجلس۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫مرکز پژوهشها‬⁩ و ⁧‫دیوان محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫دولت تردمیلی۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫واقعیت عینی جامعه‬⁩ و ⁧سفره های کوچک شده مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم:

هر کسی به جز ⁧‫قالیباف‬⁩ ⁧‫رییس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد