Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی پروژه تاب آوری جوامع محلی در مقابله با کووید ۱۹ خانه های هلال جمعیت هلال احمر نیشابور با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و روسای خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر نیشابور آغاز گردید.

همایش روسای خانه‌های هلال نیشابور و زبرخان در سالن همایش‌های موزه خیام با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مهندس رییس خانه‌های هلال کشور برگزار شد؛ در این مراسم اسماعیل شاه بیکی معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور ضمن تقدیر از خانه هلال روستای دیزباد بالا که این پروژه را در سازمان SGP مطرح نموده و مجوز و اعتبار لازم را اخذ نمودند؛ گفت: در اجرای این پروژه ۳۰ خانه هلال شهرستان‌های نیشابور و زبرخان مشارکت دارند که ۹۰۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۷ هزار نفر در مدت اجرای پروژه تحت پوشش آموزش‌ها قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، شاه بیکی در ادامه افزود: با ۱۲ خانه هلالی که امروز افتتاح خواهد شد در مجموع ۴۲ خانه هلال در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان فعالیت دارند که تا پایان سال با افتتاح ۱۸ خانه هلال دیگر تعداد آن به ۶۰ خانه هلال خواهد رسید.

خافی عضو شورای خانه هلال روستای دیزباد بالا و مدیر اجرایی پروژه تاب آوری جوامع محلی در توضیح پروژه گفت: پروژه تاب آوری جوامع محلی در مقابله با کووید ۱۹ با استفاده از ظرفیت شبکه خانه‌های هلال شهرستان‌های نیشابور و زبرخان و همکاری واحد تسهیلات کوچک دفتر عمران سازمان ملل در تهران (SGP ) به مدت ۹ ماه و در سه مرحله در ۳۰ خانه هلال اجرا خواهد شد. در اجرای این پروژه اطلاع رسانی گسترده در ارتباط با لزوم رعایت پروتکل‌ها در روستاها با استفاده از ظرفیت خانه هلال هر روستا و تولید محتوا منطبق با فرهنگ عرف روستا صورت خواهد گرفت و همچنین اقلام بهداشتی برای اقشار کم برخوردار روستا در قالب پوشش حمایتی تامین و در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

سیدمجتبی احمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، با بیان اینکه از ۲۱۴ خانه هلال راه‌اندازی شده در استان ۴۲ خانه هلال در نیشابور بزرگ راه اندازی شده، گفت: با توجه به تنوع حوادث و سوانح در کشور، توجه به افزایش تاب آوری جوامع روستایی جهت پاسخگویی مطلوب در زمان حوادث و سوانح مهمترین موضوع و هدف راه اندازی خانه‌های هلال است.

در ادامه این همایش مهندس حسن فراهانی مسئول هماهنگی خانه‌های هلال کشور گفت: خانه هلال مکانی است متعلق به مردم که تمام خدمات جمعیت هلال احمر به مردم همان محل را ارائه می‌دهد و نقش موثری در جلب اعتماد مردم دارد چرا که اگر اعتماد مردم نبود تا کنون ۴۲ خانه هلال در نیشابور راه اندازی نمی شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم پروژه تاب آوری جوامع محلی در مقابله با کووید ۱۹ را در سطح کشور گسترش دهیم.

احمد قامتی معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار نیشابور بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه جمعیت هلال احمر را اعتماد مردم بیان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر مورد اعتماد مردم است که باید این اعتماد حفظ شود تا بتوانیم خانه‌های هلال را گسترش دهیم.

قامتی توجه به امر آموزش را بسیار مهم دانست و گفت: اگر خدمات همراه با دانش روز ارائه شود در تمامی بحران‌ها موفق خواهیم بود که آموزش‌های لازم باید به تمامی داوطلبان که با عشق و انگیزه و با رویکرد کمک به همنوع قدر در این مسیر گذاشته‌اند، ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هلال احمر خانه هلال کووید 19 نیشابور و زبرخان جمعیت هلال احمر خانه های هلال اعتماد مردم خراسان رضوی راه اندازی خانه هلال کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم