Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد مقر اپدیم (مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه) بین سفیر ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با حضور «سید رضا نوبختی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی تایلند در محل کمیسیون اقتصادی اجتماعی ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) مستقر در بانکوک ترتیبات اجرایی (اداری-مالی) قرارداد مقر اپدیم (The Asian and Pacific Centre for the Development of Disaster Information Management (APDIM)) بین سفیر کشورمان به نمایندگی از دولت ایران و «آرمیدا سالسیا آلیسجابانا» معاون دبیرکل ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ به نمایندگی سازمان ملل متحد امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) با مساعدت دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران مستقر است. این مرکز به عنوان تنها مرکز تخصصی ذیل مجموعه سازمان ملل متحد در دو قاره آسیا و اقیانوسیه است که تخصصی موضوع پر اهمیت گردآوری و پایش داده و اطلاعات مربوط به بلایا را در دستور دارد.
اگرچه در ابتدا تصمیم تمام کشورهای عضو اسکاپ در تاسیس چنین دفتری مدیریت اطلاعات مربوط به بحران های طبیعی بوده؛ موضوع دنیاگیری کرونا نشان داد بلایای محیطی محدود به بحران های ناشی از پدیده تغییر اقلیم نبوده و فجایع زیستی نیز می بایست بعنوان یک بلیه مورد پایش و مدیریت اطلاعات قرار گیرد. این پیشنهادی بوده که در دیدار اخیر نماینده دائم کشورمان نزد اسکاپ با مدیران این کمیسیون منطقه ای اقتصادی اجتماعی ملل متحد نیز در میان گذاشته شده است.

قرارداد مقر اپدیم در بهمن ۱۳۹۶ با سفر معاون وقت دبیرکل ملل متحد و دبیر اجرایی قبلی اسکاپ به کشورمان مشترکاً توسط وی و دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شد. باتوجه به میزبانی مقر اپدیم، کشورمان به عنوان عضو ثابت شورای حکام آن نیز محسوب می شود. پنجمین شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه نیز در هفته پیش رو به صورت مجازی با حضور سایر کشورهای عضو و ناظر به صورت مجازی در تهران برگزار خواهد شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تایلند جمهوری اسلامی ایران ایران آسیا و اقیانوسیه مدیریت اطلاعات سازمان ملل ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد