Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «لوید آستین» نامزد تصدی پست وزارت دفاع آمریکا جمعه‌شب به‌وقت تهران توانست رای اکثریت مجلس سنای این کشور برای تصدی این پست را بدست بیاورد.

به گزارش فارس، آستین نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار خواهد بود که به عنوان وزیر دفاع آمریکا دست پیدا می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه با ۳۲۶ رأی موافق و ۷۸ رأی مخالف به رفع منع قانونی ریاست لوید آستین بر پنتاگون رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آستین آوریل سال ۲۰۱۶ از ارتش آمریکا بازنشسته شد و با توجه به اینکه کمتر از ۷ سال از زمان حضورش در ارتش می‌گذرد، بایستی ابتدا هر دو مجلس کنگره با رأی‌گیری منع قانونی ریاست او بر پنتاگون را رفع کنند.

طبق قوانین آمریکا ژنرال‌های بازنشسته ارتش برای اینکه بتوانند ریاست پنتاگون را بر عهده بگیرند باید دست‌کم ۷ سال از تاریخ خدمتشان در ارتش گذشته باشد.

«جو بایدن» حدود دو ماه پیش آستین را برای تصدی سمت وزیر دفاع آمریکا معرفی کرد.

آستین ۶۷ سال سن دارد و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ تا ۸ مارس ۲۰۱۳ معاون رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا بود و بعد از آن به سمت فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا منصوب شد و تا سال ۲۰۱۶ در این سمت باقی ماند.

دوران حضور آستین در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف شد.

او سال ۲۰۱۵ در یک جلسه استماع در کنگره اعتراف کرد که آمریکا در قالب برنامه ادعایی‌اش برای تربیت و تجهیز گروهی جهت مبارزه با داعش، ظرف ۵ ماه تنها ۵ نیرو را برای این مأموریت تربیت کرده بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر دفاع بایدن سنا آمریکا لوید آستین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو