Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، کاخ سفید جمعه در بیانیه‌ای این تماس‌ها را «معارفه» توصیف کرد و افزود که سالیوان با «امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک فرانسه، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، «یان هکر» مشاور سیاست خارجی آلمان و «شیگرو کیتامورا» رئیس دبیرخانه امنیت ملی ژاپن گفت و گو کرد.

«امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: سالیوان در تماس با شرکای اروپایی بر عزم دولت جو بایدن برای تقویت اتحاد دو سوی آتلانتیک و آمادگی برای همکاری نزدیک با متحدان اروپایی در خصوص طیفی از اولویت‌های مشترک از جمله مسائل مربوط به چین، ایران و روسیه گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هورن، سالیوان در تماس با کیتامورا نیز بر اهمیت اتحاد آمریکا و ژاپن و علاقه دولت جدید ایالات متحده برای پرداختن به مسائل مربوط به کرونا، چین و کره شمالی تاکید کرد.

در همین حال، انتظار می‌رود که بایدن جمعه در اولین تماس خود با رهبران خارجی، با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت و گو کند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت که انتظار می‌رود دو طرف درباره اهمیت روابط دو کشور صحبت کنند.

برچسب‌ها کرونا کره ‌شمالی فرانسه روسیه ژاپن چین کاخ سفید ایالات متحده آمریکا آلمان ایران کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کره شمالی فرانسه کرونا کره شمالی فرانسه روسیه ژاپن چین کاخ سفید ایالات متحده آمریکا آلمان ایران کانادا اخبار کنکور گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • فوتسال بنفیکا به مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا رسید
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد