Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: دستان جنایتکار رژیم‌های خون ریز، سفاک و آدم کش، بار دیگر از آستین داعش بیرون آمد و خون تعدادی از انسان‌های مظلوم و بی گناه را در بغداد بر زمین ریخت.
این بیانیه افزوده است: این اقدامات تروریستی در برهه‌ای رخ می‌دهد که دولت و ملت قهرمان عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده‌اند و در مقابل، آمریکا که به دنبال تضمین و تثبیت حضور جنایتکارانه خود در منطقه است، اقدام به ترور جنایتکارانه سردار بزرگ مبارزه با تروریسم و داعش شهید حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر مقام‌ معظم رهبری چهره بین المللی مبارزه با تروریسم بود و یا تحریم حشد الشعبی و فرماندهان آن به عنوان مهمترین نهاد مبارزه با داعش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه ادامه داده است: این گونه رویدادهای خون‌بار پیام‌های گوناگونی را به همراه خود دارد که عدم تغییر سیاست‌ها و اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا یکی از آنهاست و امروز که خروج نیروهای اشغالگر از عراق به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، مزدوران نیابتی و جنایت‌کار تروریستی به وضوح نقش پیاده نظام و عروسک خیمه شب بازی را برای ایجاد جنگ، تفرقه، ناامنی، ترس و وحشت در عراق بازی می‌کنند.
بیانیه یاد شده اضافه کرده است: آمریکا همواره نقشه‌ها و طرح‌های شوم خود را برای بهره کشی، جنایت و به یغما بردن ثروت‌ها و تجزیه، تضعیف و به استضعاف کشاندن کشورهای منطقه دنبال کرده است.
بیانیه فوق می‌افزاید: نبردی که آمریکا، صهیونیزم بین الملل و ارتجاع عرب در منطقه به راه انداختند نبردی است همه جانبه که با تحریم و تروریسم اقتصادی، تطمیع در سیاست، جنایت و آدم کشی همراه است.
در این بیانیه تصریح شده که اینک پس از گذشت یک سال از شهادت رهبران مجاهد جبهه مقاومت، آمریکا و صهیونیسم بار دیگر به خود جرأت و جسارت بازی در میدان خاورمیانه را داده‌اند و راه آن را ایجاد رعب و وحشت در بین جوامع با نقاب داعش و تکفیر انتخاب کرده‌اند.
مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت خونبار، تنها راه پیروزی و عزتمندی ملت‌های آگاه و بیدار را هوشیاری، اعتماد به نفس و باور به وعده‌های الهی، صبر، تقوا و ایمان به خدا در مسیر مبارزه با مستکبران و جنایتکاران می‌داند تا ضامن استقلال، آزادی و پیشرفت روزافزون کشورها باشند و با اتحاد و همدلی پایان اشغال‌گری آمریکا در منطقه را رقم بزنند.

میدان الطیران در مرکز بغداد ظهر پنجشنبه (۲ بهمن) شاهد عملیات تروریستی دو عامل انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن ۳۲ شهروند عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گروه تروریستی داعش عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گروه تروریستی داعش عراق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گروه تروریستی داعش عراق اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره ایمنی دریایی چین امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پکن رزمایش‌های نظامی هشت روزه را در بخش شمالی دریای زرد برگزار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که این رزمایش‌ها قرار است در دریای بوهای، که خلیج داخلی در شمال دریای زرد است، از ساعت ۱۶:۰۰ (۸:۰۰ به وقت گرینویچ) در ۵ ماه می تا ساعت ۱۶:۰۰ روز ۱۲ ماه می انجام شود.

این بیانیه به جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

ارتش چین در حالی این رزمایش را آغاز می‌کند که «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که پکن از فیلیپین می‌خواهد که اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عزم و اراده چین برای حفظ حاکمیت خود را به چالش نکشد.

پیش از این فیلیپین گارد ساحلی چین را به آزار و اذیت و آسیب رساندن به یکی از قایق های این کشور در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی متهم کرده بود. کشتی‌های فیلیپین بدون اجازه چین وارد شدند و گارد ساحلی چین اقدامات لازم را برای فرار آنها انجام داد.

«دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک روز یکشنبه چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6097361

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین