Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از بیت کوین به عنوان یکی از شیوه‌های دورزدن تحریم ها طی یکی دو سال اخیر در استان خراسان رضوی رواج پیدا کرده و ابزار دست تجار قرار گرفته است.

برخی خاموشی‌های اخیر شهرها را به افزایش تولید بیت کوین‌ و مصرف برق آنها نسبت داده‌اند که با توجه به اعلام آمارهای جهانی در این خصوص، سهم آنها در مصرف برق چندان زیاد نیست و نمی‌توان این گفته را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که می‌توان با آن خرید کرد، سفارش‌ آنلاین انجام داد، به هر کسی در هر نقطه از جهان پول فرستاد یا حتی آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر گرفت، حال گفته می‌شود خراسان رضوی سهم قابل توجهی از بیت کوین های تولید شده را در کشور دارد که صحت و سقم آن را از مسوولان جویا شده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ یک از جوازهای تاسیس معتبر در خصوص تولید ارز دیجیتال در استان پروانه بهره برداری نگرفته است و هرگونه تولید در این زمینه غیرقانونی است.

جواد خزائی افزود: از سال گذشته ۲۵۲ جواز تاسیس برای تولید ارز دیجیتال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای متقاضیان صادر شد که این تعداد روی سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از صدور هر جواز تاسیس برای یکی از بخشهای تولید، ۶ ماه به سرمایه گذار مهلت داده می‌شود تا شرایط لازم برای دریافت پروانه بهره برداری را کسب کند و پس از احراز شرایط، پروانه بهره برداری برای آغاز تولید به وی داده می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی از شرایط مهم اخذ پروانه بهره برداری برای هر یک از جوازهای تاسیس واحد تولیدی ارز دیجیتال، استقرار آنها در داخل شهرک صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی یا نیروگاه است.

وی افزود: از ۲۵۲ جواز تاسیس صادره برای متقاضیان تولید ارز دیجیتال در خراسان رضوی، جواز ۱۲۴ متقاضی به دلیل عدم پیشرفت اجرای طرح در مهلت قانونی ۶ ماهه، ابطال شده و اکنون ۱۲۸ جواز تاسیس ارز دیجیتال در استان اعتبار دارد.

خزائی ادامه داد: مهلت ۶ ماهه ۱۲۸ جواز تاسیس تولید ارز دیجیتال در خراسان رضوی هنوز به اتمام نرسیده اما تاکنون هیچ یک از این جوازها منجر به صدور پروانه بهره برداری نشده است لذا هرگونه تولید ارز دیجیتال در استان مجوز قانونی ندارد.

عدم صدور مجوز قانونی برای تولید ارز دیجیتال، زمینه ساز قاچاق دستگاه‌های تولیدی بیت کوین در خراسان رضوی شده به طوری که دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از افزایش کشف دستگاه‌های ارز دیجیتال در استان خبر داد.

رسول فرزادفر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال دستگاه تولید ارز دیجیتال جزو کالاهای هدف مبارزه با قاچاق نبود لذا کشفیات در این زمینه به حد قابل توجهی نمی‌رسید اما امسال با افزایش کشفیات در این زمینه، دستگاه تولید ارز دیجیتال در زمره کالاهای هدف مبارزه با قاچاق قرار گرفته است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال ۱۴ پرونده در خصوص کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال در خراسان رضوی تشکیل و منجر به کشف ۶۶۶ دستگاه به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: از زمان شروع تحریمهای اقتصادی علیه ایران، به دلیل محدودیتهای ناشی از تحریم در تبادلات تجاری و انتقال ارز با سایر کشورها و سهولت انتقال مالکیت رمزارزها، استخراج ارز دیجیتال به یکی از شیوه‌های رایج برای دورزدن تحریمها در مبادلات مالی تبدیل شد.

وی گفت: دلیل دیگر افزایش قاچاق دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ارزش ذاتی آن است به طوری که از شهریور ماه ارزش هر بیت کوین از ۱۲ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار رسید.

فرزادفر افزود: بیت کوین قوی ترین رمز ارز دنیا است لذا تقاضا برای تولید آن افزایش یافته و در این راستا ایران تولید آن را قانونی کرد و واردات دستگاه استخراج رمزارز با برقراری تعرفه گمرکی آزاد و استخراج آن شامل ضوابط خاصی گردید.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت قانونی ثبت دستگاه های استخراج رمزارز در بهمن ماه امسال، نظارتها بر استفاده از این دستگاه در خراسان رضوی افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت مزرعه بیت کوین ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت مزرعه بیت کوین مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت مزرعه بیت کوین ارز دیجیتال اخبار کنکور ارز دیجیتال در استان تولید ارز دیجیتال پروانه بهره برداری خراسان رضوی معدن و تجارت جواز تاسیس بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید