Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:10:07 GMT

عدم اعتماد به آمریکا، عین عقلانیت است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۸۰۲۸

عدم اعتماد به آمریکا، عین عقلانیت است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: عقل انسان می گوید دفع ضرر محتمل واجب است احتمال اینکه واکسن های امریکایی و انگلیسی مضر و آلوده به ویروس باشد و عوارض خطرناکی برای جامعه داشته باشد بسیار است و عقلاً باید این ضرر را دفع کرد.

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره‌  ممنوعیت ورود واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس را حکیمانه خواند و گفت: تأکید رهبری بر عدم استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی، عقبه‌ای تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: عقل انسان می گوید دفع ضرر محتمل واجب است احتمال اینکه این واکسن ها مضر و آلوده به ویروس باشد و عوارض خطرناکی برای جامعه داشته باشد بسیار است و عقلاً باید این ضرر را دفع کرد.

 

حجت الاسلام شاهمیری اظهار داشت: ما بیشتر از آنکه به امریکا و غرب و حتی فرانسه بی اعتماد باشیم،به ذات تمدن غرب بی اعتماد هستیم. تمدن غرب دو روی یک سکه است. یک روی آن ، تمدن، قانونمند بودن، تکنولوژی، رفاه، آزادی است ولی روی دیگر آن، استعمار، حقه بازی ، فریب، منفعت طلبی، خشونت طلبی و وحشی گری ست.

 

وی افزود: روی اول را در سازمان ملل انجایی که امریکایی ها دست به طرف ما دراز کردند و روی دستشان دستکش مخمل نرم قرار دادند دیدیم و روی دوم را آنجایی که منفعتشان به خطر می افتد می بینیم! روی دوم را امروز در یمن شاهدیم که عربستان با حمایت امریکا مردم یمن را بمباران می کند و در کشورهای مسلمان می بینیم. روی دوم را در داعش دیدیم که به وسیله امریکای جنایتکار مسلح شد و به جان امت اسلام افتاد و عده زیادی را کشتند و مجروح کردند. روی دوم سکه را در شهادت سردار سلیمانی می بینیم و در موارد متعددی که ذات پلید خودشان را نشان دادند.

 

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: الحمدلله امروز ملت ، دولت و مجلس ما این آگاهی را پیدا کرده که ما راه چاره ای جز مقاومت در برابر امریکا و تکیه بر توانایی های خود نداریم.

 

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری افزود: همیشه امریکا در پی دشمنی و تضعیف این نظام بوده و اعتمادنکردن به امریکا عین عقلانیت است. هیچ عقلی در این شرایط، دستور مذاکره با امریکا را نمی دهد. رفتاری که امریکایی ها در سال های اخیر با ملت ایران داشتند، نشان داد که نه تنها امضای آن ها ذیل برجام بلکه در دنیای غرب هیچ امضایی تضمین ندارد. صدها بار تعهد دادند و زیر تعهد زدند امضایی که پشتوانه اخلاقی ندارد به راحتی انکار می کنند!

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر تحریم ها را برندارند برگشتن به برجام خسارت محض و ضرر و زیان است. الان اگر به برجام برگردیم باید اول از همه تحریم ها را بردارند، مشکلات اقتصادی که برای کشور ایجاد کردند را برطرف کنند آن موقع پای مذاکره بنشینند./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: ممنوعیت ورود واکسن کرونا از امریکا و انگلیس ابوزیدآباد آران و بیدگل ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل کرونا اصفهان روی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دروازه‌بان استقلالی، دل عنایتی را برد (عکس)
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر