Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@05:39:37 GMT

سردترین شهر کشور: "سراب" منفی ۳۰ درجه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۸۵۲۶

سردترین شهر کشور: 'سراب' منفی ۳۰ درجه

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهر سراب در طول دو روز گذشته سردترین شهر کشور بوده است، گفت: این شهر در روز گذشته با دمای منفی ۲۷ درجه سانتی گراد و امروز با دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور است.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: وضعیت جوی استان تا روز پنجشنبه، پایدار و همراه با روند افزایش نسبی دما خواهد بود؛ به خاطر پایداری جو نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا از فردا تا روز پنجشنبه پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی که میزان بارش چندان بالایی نخواهد داشت، با وزش باد از میزان غلظت آلاینده‌های جوی به خصوص در تبریز کاسته خواهد شد.

وی در خصوص میزان بارش‌های استان در طی روزهای گذشته، گفت: بیشترین میزان بارش استان در روز چهارشنبه در سراب با ۱۶.۲ میلی متر گزارش شده و در تبریز نیز ۸.۱ میلی متر بارش داشتیم؛ در روز سه شنبه نیز بیشترین میزان بارندگی در مرند با ۱۰.۲ میلی متر بوده و در تبریز یک میلی متر گزارش شده است، روز پنجشنبه در مناطق مختلف استان بارندگی نداشتیم و بیشترین میزان بارش نیز در بناب با ۰.۶ میلی متر بوده است.

امیدفر با اشاره به گفته‌هایی در خصوص بارش برف دو متری در شهرستان‌های مختلفی چون هریس، اظهار کرد: میزان بارندگی برف در روزهای گذشته معمولا کمتر از یک سانتی متر از ایستگاه‌های هواشناسی گزارش شده است و دلیل این ارتفاع از بارش، وقوع کولاک برف و جابه جایی برف به حاشیه‌های مناطق بوده که این امر، ارتفاع برف را در برخی نقاط حتی به یک متر و یا دو متر رسانده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت دمایی استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، سراب با دمای منفی ۳۰ درجه سردترین شهر استان و مراغه با دمای مثبت دو درجه گرمترین شهر استان گزارش شده است.

وی افزود: دمای تبریز نیز در ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر منفی چهار درجه و حداقل منفی ۱۴ بوده است، دمای فعلی تبریز هم منفی ۱۲ بوده که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003DRj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روز پنجشنبه سردترین شهر میزان بارش گزارش شده میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از وقوع رگبار، صاعقه و تگرگ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی نریمان ظهر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: امروز جوی ناپایدار در استان حاکم بوده و با توجه به تداوم سامانه بارشی در برخی از نواحی استان به ویژه نیمه شرقی استان شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به تداوم بارش‌های رگباری در برخی از نواحی استان وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ در سطح استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان تاکید کرد: بیشترین میزان بارش نیز به مقدار ۱۷.۵ میلی متر از شهرستان اهر گزارش شده است. از لحاظ دمایی نیز طی هفته‌ی جاری شاهد افزایش دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

نریمانی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۲ و هشت درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز ۲۰ درجه بالای صفر است.

وی در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان، عنوان کرد: سراب با دمای یک درجه بالای صفر سردترین و جلفا با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است‌.

کد خبر 747263

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه