Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:26:22 GMT

دمای هوا در هرمزگان ۸ درجه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۸۷۳۷

دمای هوا در هرمزگان ۸ درجه کاهش یافت

مرضیه سی سی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشترین کاهش دما  در مناطق شرقی و شمالی و ارتفاعات هرمزگان در حاجی آباد رخ می‌دهد که دمای هوا در شهرستان حاجی آباد اکنون به حدود ۲ درجه سلیسیوس می‌رسد.
وی بیان داشت: با تاثیر سامانه پرفشار سرد در مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان و مناطق دریایی از جمله تنگه‌ هرمز ، وزش باد شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود که در مناطق خشکی سبب گرد و خاک و در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: سرعت وزش باد هم اکنون به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به حدود ۲ متر می‌رسد.
سی سی پور ادامه داد: از ظهر فردا یکشنبه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا در محدوده تنگه‌ی هرمز کاسته خواهد شد.
وی توصیه کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا، شناورهای سبک از هرگونه رفت و آمد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان به ویژه بنادر مرکزی صورت پذیرد.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان تغییرات آب و هوا طوفان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان تغییرات آب و هوا طوفان اداره کل هواشناسی هرمزگان تغییرات آب و هوا طوفان هرمزگان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: روز جمعه نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز وجود دارد.

مجتبی حمزه نژاد با اشاره به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه کرد از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

بیشتر بخوانید: هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا می‌شود و بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲ متر می‌رسد.

حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد.

به لحاظ دمایی، دمای بیشینه امروز کاهش سه تا ۶ درجه‌ای خواهد داشت و از فردا جمعه دوباره در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد