Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر اینکه امروز بیش از ۱۱ ماه از دوران ابتلا به کرونا در کشور ما می‌گذرد و پایان ماه بهمن یک سال تمام می شود، گفت: تا پایان بهمن سال گذشته بود که متوجه شدیم این بیماری وارد کشور شده و عده‌ای مبتلا شده‌اند و تست‌های آنها مثبت شد و روز آخر بهمن اعلام شد که کشور ما هم با این ویروس مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک سال بر مردم با سختی گذشت و باز هم باید مراقبت کنیم چون ممکن است ماه‌های دیگر هم همین سختی را پیش رو داشته باشیم و اینکه یک بیماری عالم‌گیر توانسته جان بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را تاکنون بگیرد رقم بزرگی محسوب می‌‌شود.

روحانی با بیان اینکه در مجموع باید از دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم و در یکی دو هفته اخیر آمار فوتی‌هایمان دو رقمی شده از مردم بزرگ و کادر درمان تشکر کنیم، اظهار داشت: همه اعم از بسیج، نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار هم این کار بزرگ را به وجود آوردند و این کارنامه غرور آفرین است؛ علیرغم اینکه کشورهایی که در دنیا از لحاظ صنعتی و امکانات پزشکی قدرتمندتر هستند، گرفتاری و مشکلاتشان بسیار زیاد هست و نتوانسته‌اند این بیماری را به طور کامل مهار کنند، پس در کشور ما کار بزرگی انجام گرفته و از همه آنهایی که دست اندرکار این اقدام سنگین و بزرگ بوده‌اند باید تشکر کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به دو نکته در مورد این روند کاهشی بیماری کرونا اظهار داشت: این روند کاهشی بدین معنا نیست که شرایط مطلوب بوده و آمار کنونی حدود 70نفری کشته شدگان بیماری کرونا مطلوب است ولی نسبت به گذشته شرایط ما بهتر است و باید روند کاهشی باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی بود ولی در برخی استان ها روند کاهشی متوقف شده بود و در برخی نیز مقدار مختصری افزایش تعداد بیمار شروع شده بود که این می‌تواند برای ما نگران کننده باشد.

روحانی تاکید کرد: نباید به خاطر کاهشی شدن، مسیر اهمال و عادی‌نگری در رفتارهای اجتماعی و خانوادگی‌مان مدنظر قرار بگیرد که بعدش می‌تواند برای ما خطرناک باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همچنان این نگرانی از ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی و ویروسی که در آفریقای جنوبی دیده شده وجود دارد، گفت: اگر مراقبت نکنیم ممکن است این ویروس جهش یافته ما را مبتلا کند مخصوصاً اینکه امروز آمار نگران‌کننده دیدیم که در برخی استانها مواردابتلای جوانان و نوجوانان هم را هم شاهد هستیم.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوانان جوانان رئیس جمهور ویروس انگلیسی روند کاهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!