Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@08:18:26 GMT

بازداشت یک تروریست مرتبط با انفجارهای بغداد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۹۲۵۹

به گزارش خرداد به نقل از مهر، «عبدالوهاب الساعدی» رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق امروز شنبه سخنانی را در خصوص انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در شهر بغداد، مطرح کرد.
بغداد الیوم گزارش داد، وی گفت: اخیراً یک عنصر تروریستی مرتبط با انفجارهای اخیر در شهر بغداد را شناسایی و بازداشت کرده‌ایم. عملیات انتقام جویانه از تکفیریها به دنبال انفجارهای تروریستی بغداد کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق همچنین یادآور شد: ما در جریان عملیات انتقام جویانه خود عواملی را که ورود تروریست‌ها به منطقه باب الشرقی در مرکز بغداد را تسهیل کردند، شناسایی و مجازات می‌کنیم.
پیشتر گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت. منابع امنیتی عراق روز گذشته از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.
از سوی دیگر، نخست وزیر عراق روز گذشته گفته بود: درحال حاضر بر روی یک طرح فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های امنیتی کار می‌کنیم. آنچه که دیروز اتفاق افتاد، نشان داد خلل‌هایی در ساختار امنیتی وجود دارد که باید برطرف گردد.
الکاظمی اظهار داشت: داعش به صورت روزانه تلاش می‌کند تا خود را به بغداد برساند اما این تلاش‌ها با عملیات‌های پیشگیرانه تاکنون خنثی شده اند. واضح است که اتفاقات دیروز ناشی از شکاف در ساختار امنیتی بوده است. من خود شخصاً بر دستگاه اطلاعات نظارت خواهم داشت. برچسب ها: تروریست

منبع: خرداد

کلیدواژه: تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود