Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوفان محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: وجود هوای پاک از ابتدایی‌ترین نیاز جامعه شهروندی است که عدم توجه به این نیاز از سوی مسئولان مربوط قابل قبول نیست.

وی افزود: افزایش آلودگی‌ها و اثرگذاری سو آن بر جامعه شهروندی، موجب بروز بیماری‌های همچون مغز و اعصاب، سقط جنین، سرطان و… می‌شود، که به دنبال آلودگی هوا به شدت بروز می‌کنند و متأسفانه کمترین توجهی به آنها نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی خاطرنشان کرد: چرا با توجه به اینکه آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند اثبات شده ولی مراجع مسئول اقدامی برای فیلتراسیون این نیروگاه انجام نمی‌دهند. در سوی دیگر مبحث کاهش عوامل آلایندگی موضوع معاینه فنی خودروها قرار دارد.

وی ادامه داد: استانداردهای انجام معاینه فنی خودروها باید ارتقا یابد و تا حد امکان از حرکت خودروهای آلاینده جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اراک، توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از راه‌های حل اساسی کاهش آلودگی هوا اراک دانست و گفت: اراک به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی نیاز ویژه ای دارد که برای این کار شهرداری اراک و استانداری مرکزی باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت حوزه اتوبوسرانی شهرداری نصف شده و تعداد اتوبوس‌های فعال در این حوزه به ۸۰ دستگاه می‌رسد. ناو گاه تاکسیرانی اراک تقریباً فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد. باید تاکید کنم که با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا و قوانین مربوط به آن دیگر نباید آلایندگی وجود داشته باشد، اما این به این مبحث بی‌توجهی می‌شود.

کد خبر 5128507

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک سازمان محیط زیست شهرداری اراک طوفان محمدی ویروس کرونا بارش برف شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد شیوع کرونا قوه قضاییه شهرستان کرج مشهد سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر هرساله از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت : در استان کرمانشاه ۲۲ سایت در بحث سرشماری پرندگان مهاجر فعال هستند، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، رودخانه‌های سطح استان و آب ذخیره شده پشت سدها، محل‌هایی هستند که پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با توجه به مسیر حرکتشان مدتی در این محل‌ها توقف دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در اواخر سال گذشته متأسفانه از لحاظ مهاجرت پرندگان وضعیت مناسبی نداشتیم، اما با توجه به بارش‌های بهاری که در این دو ماه گذشته در استان استان کرمانشاه شاهد بودیم، شرایط زیستگاهی برای آبزیان بسیاری بهبود یافته و تمام سراب‌ها و تالاب‌های استان پر آب بوده و حتی سرریز کرده است. 

جلیلیان اذعان کرد: وجود پرندگان مهاجر در استان در راستای کنترل آفات و امراض بسیار تأثیرگذار هستند و از این نظر این موضوع حائز اهمیت است؛ اما در سرشماری که با شروع سال جدید در ۲۲ سایت استان صورت گرفت، متأسفانه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حضور پرندگان مهاجر را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قسمت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌های ساحلی نیست، اما به دلیل وجود برخی از تالاب‌های مهم استان کرمانشاه که محل زیست پرندگان مهاجر و بومی هستند در راستای چرخه زیستگاهی پرندگان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور هستیم. 

جلیلیان تأکید کرد: همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روز در سایت‌ها برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مستقر بوده و در حال حفاظت از حیات وحش غنی استان کرمانشاه هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست