Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@23:09:46 GMT

پایان جدال 8 ساله بین دو طایفه هرمزگانی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۹۶۰۵

پایان جدال 8 ساله بین دو طایفه هرمزگانی

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با میانجی‌گری مسئولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان دو طایفه در توکهور و هشتبندی میناب، پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.

 علی صالحی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص و مصالحه میان دو طایفه در شهر هشتبندی خبر داد و اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی‌ترین مقام قضائی استان هرمزگان در ادامه افزود: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضائی هرمزگان، معتمدین محلی و شوراهای حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده قصاص است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گذشت اولیا دم در این پرونده را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضائی استان هرمزگان با جدیت این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.مهر 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی گروگان ۶ ساله و دستگیری گروگانگیران‌ در هرمزگان


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این کودک به دلیل اختلافات مالی در معاملات مواد مخدر از مقابل منزلی در بندرعباس ربوده و به زاهدان منتقل شده بود.

۲ آدم ربا نیز به رودان متواری شده بودند که در عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند.

سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان در این رابطه گفت: ساعت ۱۹:۵۰ عصر روزسیزدهم اردیبهشت  امسال در پی دریافت خبر آدم ربایی پسر بچه ای ۶ ساله از جلوی منزل پدرش در یکی از محلات شهر بندرعباس  بلافاصله با توجه به اهمیت وحساسیت موضوع ،مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد :در بررسی های به عمل آمده از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره ای پسربچه ای ۶  ساله به نام "محمد صدیق" را از مقابل منزل پدرش ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند. 

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و سرنخ های به دست آمده پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ،تحقیقات گسترده ای را آغاز و هویت متهمان را در یکی از استان های همجوار شناسایی کردند. 

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: ماموران با تشکیل تیمی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به زاهدان اعزام شدند و سرانجام  در یک عملیات ضربتی موفق شدند کودک ربوده شده را صحیح و سالم از چنگال آدم ربایان آزاد و در اقدامی غافلگیرانه دو گروگانگیر راکه متواری شده و در شهرستان رودان مخفی شده بودند دستگیر کنند . 

وی تصریح کرد: متهمان در  بازجویی های اولیه لب به اعتراف گشودند و انگیزه آدم ربایی  را اختلافات مالی و مواد مخدر عنوان کردند. 

سردار جاویدان با اشاره به اینکه کودک ربوده شده  تحویل پدر وی شده تاکید کرد: پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت برخورد کرده و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • رهایی گروگان ۶ ساله و دستگیری گروگانگیران‌ در هرمزگان
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی