Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت که این کمیته، دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی‌امیری درباره وضعیت مبهم المپیک توکیو اظهار داشت: متأسفانه فضای رسانه‌ای با فضایی که در آن قرار داریم، متفاوت است. ما با کمیته بین‌المللی المپیک و ستاد اعزام به المپیک توکیو در ارتباط هستیم و تا روز پنجشنبه، مجموعه ارتباطات ما حاکی از این است که مسابقات حتماً برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر لغو بازی‌ها توسط ژاپنی‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک تکذیب شد و برای هماهنگی دوجانبه، جلسه‌ای با سفیر ژاپن در تهران داشتم. او از قول نخست‌وزیر و مقامات ارشد این کشور گفت المپیک حتماً برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک هم مصمم به برگزاری مسابقات است.

وی با بیان اینکه سه فرضیه برای برگزاری المپیک پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه از دو فرضیه عبور کردیم و المپیک با فرضیه سوم برگزار خواهد شد. یک فرضیه، قرمز بودن شرایط است که ورزشکاران دو هفته قرنطینه می‌شوند و سپس با تست‌های PCR مسابقه می‌دهند. بازی‌ها در این شرایط با پخش تلویزیونی و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. حالت دوم وضعیت زرد یا نارنجی بود که به معنی حضور تماشاگران به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورزشکاران با قرنطینه لازم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک که با برنامه «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: حالت سوم، واکسیناسیون همه قهرمانان توسط کمیته بین‌المللی المپیک، حضور بی‌دغدغه ورزشکاران و افرادی است که واکسن زده‌اند و امکان حضور تماشاگر را هم دارد. اکنون در وضعیت سوم هستیم. همه در حال گرفتن واکسن هستند و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) متعهد شده به همه ورزشکاران در ۲۰۶ کشور برای شرکت در المپیک، واکسن را برساند.

صالحی‌امیری در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: سیاست ما با وزارت ورزش همسان است. کمیته ملی المپیک، هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و نداریم. انتخابات به مفهوم رقابت و حضور حداکثری همه کسانی است که علاقه‌مند به فوتبال هستند و اگر قرار است فوتبال در این کشور بدرخشد، باید بستر رقابت را برای کسب کرسی‌های فوتبال فراهم کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه فوتبال بخشی از زندگی اجتماعی، اوقات فراغت و نشاط مردم است، گفت: این حوزه باید شفافیت لازم را در خود ایجاد کند تا هیچ ابهام و ذهنیتی در جامعه به وجود نیاید. رقابتی شدن و شفافیت جزو مطالبات جامعه از تیم برگزارکننده انتخابات است. ما این تقاضا را مطرح کردیم و تکرار می‌کنیم که انتخابات بدون رقابتی شفاف بی‌معنی است و انتخاباتی بدون کمترین حاشیه و شائبه، مورد انتظار همه عزیزان است.

منبع: تسنیم

کد خبر 470224

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران المپیک سیدرضا صالحی امیری رضا صالحی امیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی

مهاجم ایرانی تیم فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» روز جمعه موفق شد با تک گل خود، تیمش را به پیروزی برساند.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» و «گامبا اوزاکا» در هفته یازدهم جِی لیگ ژاپن روز گذشته (جمعه ۱۴ اردیبهشت) به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تک گل شهاب زاهدی یک بر صفر به سود آویسپا به پایان رسید تا این تیم در پایان هفته یازدهم، ۱۵ امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به گامبا اوزاکا در رده نهم جدول قرار گیرد.

زاهدی در این بازی از فاصله ۷۰ متری موفق به باز کردن دروازه گامبا اوزاکا شد و خیلی از رسانه‌ها از گل او به عنوان یکی از نامزدهای بهترین گل سال (پوشکاش) یاد کردند.

در همین رابطه سایت ژاپنی «soccerdigestweb» نوشت: شهاب زاهدی در دقیقه ۲۲ و بدون معطلی توانست به زیبایی هر چه تمام تر گل پیروزی بخش آویسپا را به ثمر برساند. هواداران فوتبال در ژاپن از گل زاهدی شگفت زده شدند و در شبکه‌های اجتماعی کامنت های جالبی را در وصف این گل نوشتند که از جمله آنها می‌توان به «ترسناک ترین گل تاریخ» و «بهترین گل تاریخ آویسپا» اشاره کرد.

زاهدی که در هفته‌های ابتدایی در ترکیب آویسپا حضور نداشت توانسته خیلی زود خود را به ترکیب اصلی این تیم برساند و در حال حاضر ۶ گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیگر خبرها

  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!