Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان با وجود مخالفت آمریکا با پروژه گازی "نورد استریم ۲" بر لزوم پایبندی برلین به این پروژه گازی مهم تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "آرمین لاشت"، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی و نامزد احتمالی اتحادیه احزب متحد مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان ضمن انتقاد از دستگیری "آلکسی ناوالنی"، منتقد مطرح کرملین گفت: این اقدام روسیه تغییری در موضع برلین درباره خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روسیه را در بسیاری زمینه‌ها یک رقیب دانسته و درعین حال تاکید کرد که در موضوعات مهمی به روسیه نیازمندیم.

ناوالنی روز یکشنبه گذشته مستقیما بعد از بازگشت از آلمان به روسیه در فرودگاه دستگیر شد. وی پیش از آن در اثر مسمومیت برای درمان به برلین منتقل شده بود و درمان شد. اروپا این انتقاد را به کرملین وارد می‌کند که مسئول مسمومیت ناوالنی است و باید در این باره شفاف سازی کند.

رئیس حزب دموکرات مسیحی بازداشت ناوالنی در روسیه را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی سریع وی شد.

این مقام آلمانی در عین حال اعلام کرد که نمی‌خواهد پرونده ناوالنی را با مناقشات درباره پروژه گازی نورد استریم 2 مخلوط کند. وی این پروژه گازی را پروژه مهمی ارزیابی کرده و گفت: این مسئله که ما از روسیه گاز دریافت می‌کنیم حدود 50 سال یک واقعیت است و این مسئله در طول جنگ سرد هم به همین شکل بود و در آینده قابل پیش بینی هم ضرورت دارد.

پارلمان اروپا اخیرا به دلیل دستگیری ناوالنی در روسیه خواستار توقف پروژه انتقال گاز "نورد استریم 2 " شده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام کرده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

وی اعلام کرده که می‌خواهد با دولت جدید آمریکا درباره این پروژه و تحریم‌ها صحبت کند. مرکل به این مسئله اشاره می‌کند که آمریکا هم در بخش نفتی مناسبات تجاری با روسیه داشته است.

آلمان با وجود مخالفت آمریکا به پروژه گازی "نورد استریم 2" پایبند می‌ماندبلینکن: فشارها برای توقف پروژه گازی نورد استریم 2 را حفظ خواهیم کردوضع عوارض تلافی‌جویانه آلمان بر گاز آمریکا به دلیل تحریم نورد استریم 2

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که موضع اساسی وی درباره پروژه گازی نورد استریم 2 هنوز آنقدر تغییر نکرده است که بگوید این پروژه نباید وجود داشته باشد.

وی همچنین گفته است که دستگیری "آلکسی ناوالنی"، منتقد مطرح کرملین در روسیه هم به تغییر موضع آلمان در این راستا منجر نمی‌شود. وی در عین حال آزادی سریع ناوالنی را از مقامات روسیه درخواست کرد

مرکل بار دیگر به تحریم‌های تصویب شده از طرف آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 انتقاد وارد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا گفته است که دولت جدید آمریکا می‌خواهد فشارها برای جلوگیری از تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 را حفظ کند. وی افزود: دولت از هر ابزار قانع کننده‌ای در این راستا استفاده خواهد کرد. همه کشورها از جمله آلمان باید برای این منظور متقاعد شوند. جو بایدن، کاملا با اعضای کنگره موافق است که این پروژه گازی ایده بدی است

آمریکا این پروژه گازی برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا به طول 1200 کیلومتر را رد می‌کند و در توجیه این مخالف خود اعلام کرده که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته‌تر می‌کند.

به این ترتیب تحت ریاست جمهوری جو بایدن همچنان مناقشات بر سر پروژه گازی "نورد استریم2 " باقی خواهد ماند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم به این مسئله اذعان کرده و در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفته است: ما در این باره با هم صحبت خواهیم کرد و این تفاوت با دولت قبلی است. ما تنها از رسانه‌ها چیزهایی فهمیده‌ایم و هنوز صحبت نکرده‌ایم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"هایکو ماس" بار دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد کرده و در عین حال عقب نشینی شرکت‌ها از این پروژه گازی از ترس تحریم‌های آمریکا را قابل درک دانسته و در حال حاضر پیش بینی درباره چگونگی تحولات در این پروژه را امکان پذیر ندانست

مجری اصلی پروژه گازی نورد استریم 2 شرکت «گاز پروم»غول انرژی روسیه است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

شرکت گاز پروم اخیراً روند احداث خط لوله نورد استریم-2 را پس از یک سال توقف به دلیل تحریم‌های آمریکا از سر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا پروژه گازی نورد استریم 2 پروژه گازی انتقال گاز گاز روسیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند