Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@13:46:03 GMT

راه اندازی سیستم روشنایی صحن حضرت فاطمه زهرا (س)

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۱۰۳

راه اندازی سیستم روشنایی صحن حضرت فاطمه زهرا (س)

طی اجرای مراحل پایانی پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در عتبه علوی سیستم روشنایی فضای آن همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی آستان علوی، پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه (س) بعنوان بزرگترین پروژه توسعه‌سازی در تاریخ عتبات که مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سیستم روشنایی آن برای اولین بار راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحن حضرت فاطمه (س) در ضلع غربی عمارت حرم مطهر علوی در زمینی به مساحت (61 هزار متر مربع) و با ظرفیت 200 هزار زائر احداث شده است.

این پروژه شامل بخش‌های مختلفی به این شرح است:

1 بخش عبادت و زیارت (به مساحت 32 هزار متر مربع) در 4 طبقه (برابر با نصف مساحت پروژه)

2- ساختمان موزه امیر المؤمنين (ع) به مساحت 3هزار و 700 متر مربع در 6 طبقه

3- کتابخانه حرم (مكتبة الروضة الحيدرية المطهرة) به مساحت 3 هزار و 700 متر مربع در 5 طبقه

4- ساختمان اول مهمانسرای زائران به مساحت 1800 متر مربع در 6 طبقه

5- ساختمان دوم مهمانسرای زائران به مساحت 4 هزار متر مربع در 6 طبقه

6- ساختمان اداری آستان علوی (شماره یک) به مساحت 4 هزار متر مربع در 6 طبقه

7- ساختمان اداری شماره دو به مساحت 1800 متر مربع در 6 طبقه

8- سرویس‌های بهداشتی به مساحت هزار متر مربع در 3 طبقه

9- پارکینگ شماره 1 به مساحت 1800 متر مربع

10- پارکینگ شماره 2 به مساحت 1500 متر مربع

11- خیابان زیر گذر به طول 480 متر

به اضافه چندین بخش خدماتی و تاسیساتی دیگر مانند موتورخانه و اتاق برق

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: صحن حضرت فاطمه زهرا در نجف صحن حضرت فاطمه س نجف اشرف متر مربع در 6 طبقه صحن حضرت فاطمه هزار متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو با بهره‌گیری از سیستم‌های «استفاده مجدد از آب خاکستری در محل» در ساختمان‌های بیشتر، شهرت خود را به‌عنوان شهر پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب حفظ کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو متعهد به اجرای فناوری‌های استفاده مجدد از آب در محل برای کمک به حفظ آب و تقویت شهر در برابر خشکسالی مداوم است. سیستم‌های تصفیه و استفاده مجدد آب در محل، فاضلاب ساختمان‌ها را به آب تصفیه‌شده برای کاربردهای غیر آشامیدنی، اصلاح‌های خاک ارگانیک و انرژی گرمایی فاضلاب بازیافتی تبدیل می‌کند.

سانفرانسیسکو، پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو اکنون برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های استفاده مجدد از آب در محل، پیشرفت‌های جدیدی به مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع یا بیشتر نیاز دارد که به کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان‌ها کمک می‌کند و در برابر افزایش نرخ‌های آب و برق و کمبود آب مقاوم است. استفاده مجدد از آب در محل تنها یک ابتکار پایدار نیست، بلکه یک بخش حیاتی از توسعه شهری مسئولانه به‌ویژه در شهری با فشار آب پایین مانند سانفرانسیسکو است. این سیستم نه‌تنها فشار بر منابع آب شهری را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست را در جوامع خود تقویت می‌کند.

ساختمان‌های استفاده کننده از این سیستم‌ها مجموعه متنوع بازیافت آب شهر را گسترش می‌دهند و در عین حال نمونه‌ای برای توسعه پایدار املاک و مستغلات سانفرانسیسکو هستند.

این شهر در نوامبر ۲۰۲۲ از اولین سیستم استفاده مجدد از آب مورد تأیید و عملیاتی شهر در یک ساختمان آپارتمانی ۴۰ طبقه در مرکز شهر رونمایی کرد و امروز با افزودن دو سیستم جدید در این زمینه، موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب تثبیت کرده است. یکی از این سیستم‌ها سالانه ۲.۹ میلیون گالن آب و سیستم دیگر تا یک میلیون گالن آب را بازیافت خواهد کرد که با استفاده شدن در محل شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، برج‌های خنک‌کننده و آبیاری، تا میزان قابل‌توجهی به کاهش مصرف آب در ساختمان‌های میزبان خود منجر می‌شود.

افزایش و به حداکثر رساندن استفاده از آب بازیافتی در ساختمان‌ها و تأسیسات نشان‌دهنده رهبری و نظارت جهانی سانفرانسیسکو در استفاده بهینه از آب است. این شهر حرکتی را به سمت استفاده کارآمدتر و آگاهانه از آب در قلب محیط ساخته‌شده خود تسریع و با استفاده از نوآوری و فناوری، مالکان و اپراتورهای ساختمان را قادر می‌کند تا نقشی فعال در شکل‌دهی منظر شهری پایدارتر و مقاوم‌تر در برابر آب ایفا کنند.

کد خبر 748722

دیگر خبرها

  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم