Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:08:45 GMT

جنگل کاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۲۷۸

جنگل کاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام

رئیس فنی اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: امسال ۲۰ هزار هکتار طرح جنگل کاری در ایلام انجام می شود.

«جلال نوری نژاد» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری این میزان جنگل کاری در استان محقق خواهد شد که یک اقدم جهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در استان ایلام ۷۳۲ هزا هکتار جنگل وجود دارد که از این میزان ۹۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

 

نوری نژاد افزود: طرح‌های کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی به خصوص در شهرستان‌های مهران و دهلران نیز با جدیت در حال پیگیری است.

 

رئیس فنی اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: با مشارکت و استقبال خوب مردم و سازمان های مردم نهاد بیشترین حجم جنگل کاری در سطح کشور در ایلام انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: برای سال آینده نیز ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری پیشنهاد شده است که در صورت تأمین اعتبار این میزان جنگل کاری نیز در استان اجرا خواهد شد.

 

نوری نژاد به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و گفت: باتوجه به مناطق بیابانی کشور عراق در جوار کشور ما قرار گرفته است قطعاً جنگل کاری مناطق بیابانی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری، مقابله با ریزگردها دارد و همین امر باعث شده که توسعه جنگل کاری در دستور کار ما قرار بگیرد

 

وی گفت: جنگل کاری و توسعه جنگل نقش به سزایی در اشتغال دارد و محصولات فرعی آن می‌تواند زمینه اشتغال و رفع نیازهای مورد نیاز داخل را مرتفع کند.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنگل کاری استان ایلام منابع طبیعی جنگل کاری استان ایلام هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ