Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@13:10:49 GMT

یک منطقه دیگر به مناطق کرونایی اضافه شد؛ قرمز تیره

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۵۰۷

ساعت24- اتحادیه اروپا همچنان بر حفظ و تداوم محدودیت‌ها برای مقابله با موج تازه همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ تاکید دارد.

مقامات کمیسیون اروپا از شهروندان اروپایی خواسته اند که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

از سوی دیگر با اوج‌گیری موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و نیز شناسایی گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی، فرانسه مسافران اروپایی را ملزم کرده که از روز یکشنبه هنگام ورود به این کشور برگه تست پی‌سی‌آر را که ۷۲ ساعت پیش از حرکت انجام داده‌اند در دست داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات اتحادیه اروپا همچنین در نشستی مجازی، وضعیت موجود ناشی از انتشار گونه‌های تازه و جهش‌یافته ویروس کرونا را «بسیار وخیم» توصیف کردند.

به گفته متخصصان ایمن‌شناسی، ویروس‌های جهش‌یافته که گونه‌هایی از آنها در بریتانیا، آفریقای جنوبی، برزیل و حتی ژاپن شناسایی و کشف شده نسبت به نمونه اولیه به مراتب مسری‌تر بوده و اقشار جوان و کودکان را نیز تهدید می‌کنند.

رئیس کمیسیون اروپا در بخشی از سخنان خود در همین رابطه و با استناد به گزارش آژانس اروپایی مامور نظارت بر بیماری‌های همه‌گیر نسبت به شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار محدودیت‌های جدی در انجام سفرهای غیرضروری شد.

وی همچنین خواستار بررسی مجدد و باز تعریف مناطق مختلف تحت پوشش اتحادیه اروپا از حیث آلودگی به ویروس شد و پیشنهاد کرد که دسته‌بندی جدیدی با نشان «قرمز تیره» به این مطالعه اضافه شود.

به گفته وی مسافرانی که از مناطق مشخص شده با عنوان «قرمز تیره» قصد سفر دارند باید پیش از حرکت آزمایش مخاطی (پی سی آر) بدهند و هنگام ورود به مقصد مدتی را در قرنطینه سپری کنند.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد کرد که همین تدابیر برای آن دسته از مسافرانی که از خارج از اتحادیه اروپا به کشورهای این حوزه سفر می‌کنند در نظر گرفته شود و این افراد هنگام ورود برگه انجام تست پی‌سی‌آر خود را ارائه کنند.

فرانسه پیش از دیگر کشورهای عضو از اجرایی کردن چنین تصمیمی خبر داد و اعلام کرد که از روز یکشنبه کلیه مسافران ورودی از کلیه کشورهای اروپایی باید هنگام ورود برگه انجام تست پی‌سی‌آر که ۷۲ ساعت قبل از حرکت انجام شده باشد را در دست داشته باشند.

این تدابیر که از سوی دولت فرانسه در نظر گرفته شده برای مسافرت‌های ضروری و نیز جابجایی کارگران مرزی را شامل نخواهد شد.

کنترل و نظارت بر مرزها از حقوقی است که به هر یک از کشورها واگذار شده اما اروپایی‌ها با توجه به تجربه‌ای که از دوره نخست قرنطینه سراسری در بهار گذشته کسب کرده‌اند، تلاش دارند تا به گونه‌ای مبارزه با موج تازه همه‌گیری بیماری را مدیریت کنند که آسیبی به بازارهای داخلی، حمل و نقل کالا و تردد کارگران مرز وارد نشود.

جدا از فرانسه که ضمن اعمال تدابیر یادشده، چراغ سبز پارلمان را نیز برای تمدید وضعیت اضطراری بهداشتی تا ابتدای ژوئن دریافت کرده، برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز با توجه به شیوع ویروس‌های جهش‌یافته کرونا دست به اعمال محدودیت‌هایی تازه یا سخت‌تر کردن محدودیت‌های موجود زده‌اند.

به گزارش یورونیوز، آلمان که شمار قربانیان کرونا در این کشور از مرز ۵۰ هزار نفر گذشته از جمله آنها است. هلند نیز پنجشنبه از وضع منع رفت و آمد خبر داد که قرار است از ساعت ۲۱ شب به اجرا گذاشته شود. پرتغال هم روز پنجشنبه اعلام کرد که کلیه مدارس را به مدت دو هفته تعطیل می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جهش یافته هنگام ورود پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی زنگنه، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته کار اتصال اطلاعات و مشخصات املاک و اراضی وقفی به سامانه GIS آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال فقط پنج هزار رقبه به این سامانه متصل بود اما در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ رقبه نیز به آن اضافه شد، اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ رقبه به این سامانه متصل هستند.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است، اضافه کرد: امید است کار ثبت اطلاعات ۸۰ درصد رقبات وقفی کل کشور در یک‌سال آینده انجام شود.

زنگنه اضافه کرد: انجام جی آی اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است و تنها در صورت انجام کامل این طرح است که مدیریت بهینه در املاک و اراضی وقفی که یکی از اهداف سازمان اوقاف است، امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در قالب جی آی اس حد و حدود موقوفات مشخص شده و مشخصات املاک و اراضی وقفی از حالت کلی و توصیفی خارج می‌شود.

کد خبر 751648

دیگر خبرها

  • دردسر بزرگ چلسی حتی در صورت رسیدن به رقابت‌های اروپایی
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟