Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلب دریافتی ایرنا به نقل از سخنان جعفر صبوری‌پور حاکی است: در سال‌های اخیر پدیده تغییر اقلیم با افزایش فراوانی، شدت و مدت وقوع مخاطرات اقلیمی همراه بوده است، دمای شبانه از نوزدهم تا بیست و سوم دی‌ماه ۹۹ در شهرستان‌های جنوبی استان فارس هر شب بین چهار تا هشت ساعت تا منفی ۱۴ درجه رسید و خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ۸۲ درصد از خسارت سرمازدگی در حوزه باغ‌ها و مابقی در حوزه زراعت بود، اظهارکرد: افت دمای شبانه به محصولات ۲۵ هزار هکتار از باغ‌ها و به صورت عمده باغ مرکبات مبلغی معادل هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال و ۱۳ هزار هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو و کلزا، معادل یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال خسارت زد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: شهرستان‌های داراب با سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال، فسا با یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و جهرم با یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بیشترین خسارت را داشتند.
صبوری‌پور با بیان اینکه پیش از وقوع سرمازدگی به کشاورزان اطلاع رسانی و توصیه‌های فنی ارایه شده است، افزود: اگرچه تنها اهرم حمایتی دولت از کشاورزان در شرایط عادی بیمه است اما اقداماتی در زمینه کاهش خسارت صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مسوولان وزارت جهاد کشاورزی از خسارت سرمازدگی به باغ‌ها و مزارع شهرستان‌های فسا، داراب، جهرم و قیروکارزین بازدید کردند که امیدواریم بخشی از خسارت جبران شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کمک بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه و تامین هزینه امهال بدهی تسهیلات بانکی باغداران خسارت دیده و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق بیمه از جمله پیشنهادها به منظور کمک به خسارت دیدگان بوده است.
صبوری‌پور افزود: تاکید شده تا صندوق بیمه کشاورزی نسبت به ارزیابی و پرداخت غرامت تا مدت یک ماه آینده اقدام کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی شیراز اراضی کشاورزی خسارت مالی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی شیراز وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی شیراز اراضی کشاورزی خسارت مالی فارس اخبار کنکور میلیارد ریال جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد