Web Analytics Made Easy - Statcounter

با یک فناوری جدید، دیگر نیازی به لمس دکمه‌های کثیف و احتمالا آلوده به ویروس کرونا در آسانسورها نیست.

سازمان جهانی بهداشت در صفحه اطلاعات مربوط به بیماری کووید-۱۹ خود، افراد را از لمس صورت با دست‌های شسته نشده برحذر داشته است، زیرا ویروس می‌تواند روی سطوح مختلف به اندازه‌های متفاوت زنده بماند. در نتیجه، استفاده از فناوری‌های غیر لمسی افزایش یافته است و به تازگی یک شرکت سنگاپوری موسوم به "استاک دیزاین"(Stuck Design) یک مفهوم را طراحی کرده است که در آن افراد در آسانسور برای رسیدن به طبقه مورد نظر خود مجبور نیستند دکمه‌های آسانسور را با انگشتان خود بفشارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری موسوم به "Kinetic Touchless" می‌تواند حرکت انگشتان دست را تقلید کرده و واکنش لمسی فشار دادن یک دکمه را ایجاد کند. بدین ترتیب، وقتی کاربر انگشت خود را به سمت دکمه مورد نظر خود می‌برد، آن دکمه به صورت خودکار فشرده می‌شود.

این فناوری با استفاده از تشخیص حرکت به عنوان یک روش ورودی کار می‌کند، بنابراین نیازی به تماس مستقیم ندارد و می‌تواند حرکت را از فاصله دور تقلید کند.

این شرکت می‌گوید که این فناوری تعاملی بدون لمس را می‌توان در حرکات مختلف و وسایل نیز به کار برد. این بدان معناست که دکمه‌ها را در وسایل مختلف می‌توان فشار داد یا به بیرون کشید و تنها به حرکت دست کاربر بستگی دارد. همچنین در صورت حرکت آرام و کشویی انگشت کاربر، یک ردیف از دکمه‌ها می‌توانند حرکت انگشت کاربر را دنبال کنند.

شرکت "Stuck Design" می‌گوید بیشترین فناوری‌ها و تعاملات غیرلمسی که به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ ظاهر شده‌اند، از حسگر ایستا با استفاده از نور یا موج صوتی برای تشخیص فعال شدن یک دکمه استفاده می‌کنند.

آنها افزودند: با فراتر رفتن بازخورد مورد انتظار از نور و صدا، "Kinetic Touchless" راهی جالب و در عین حال تازه را برای تعامل با فناوری بدون تماس و لمس فراهم می‌کند.

این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه خود را ایجاد کرده است، اما این فناوری فعلا در مرحله آزمایشی است و هنوز در آسانسورها یافت نمی‌شود./ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر

خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی از شبکه‌های مجازی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا،سلنا گومز گفت: این با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال‌تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می‌کند.

نکته قابل ذکر اینکه سلنا گومز بار‌ها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه‌های مجازی واهمه دارد.

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر