Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد که تأثیر منفی این تحریم ها جهانی بوده است و لازم است که کشورهای جهان نیز برای پایان دادن به آنها تلاش کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد که تأثیر منفی این تحریم ها جهانی بوده است و لازم است که کشورهای جهان نیز برای پایان دادن به آنها تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این مقاله که به قلم علی واعظ، مقام سابق سازمان ملل و مشاور ارشد رئیس گروه بین‌المللی بحران، نوشته شده، آمده است: حدود سه سال است که سرنوشت توافق هسته ای ایران که سال 2015 صورت گرفت به طور خطرناکی نامشخص بوده است.

دولت ترامپ در سال 2018 با این استدلال که سیاست "اجبار اقتصادی" یا "فشار حداکثری" توافقنامه بهتری نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رقم می زند، از این توافق خارج شد. اما تنها چیزی که به دست آورد تهی شدن توافق موجود بود.

اروپا که نقشی اساسی در جلوگیری از سقوط کامل برجام داشته است، اکنون باید از فرصت استفاده کرده و به احیا و حتی تقویت آن کمک کند.

معامله اصلی در برجام واضح بود: محدود کردن و نظارت بر برنامه هسته ای ایران و در مقابل برداشتن تحریم های بین المللی که در طول سالها گسترش یافته بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سیاست گسترده تحریم های ترامپ این منافع مالی را لغو کرد و در نتیجه ایران کم کم محدودیت های هسته ای را که برجام برای آن وضع کرده بود، کنار گذاشت.

با روی کار آمدن دولت بایدن، انگلیس، فرانسه و آلمان (اصطلاحاً E3) ، که همگی از اعضای توافق برجام هستند و همچنین اتحادیه اروپا که به عنوان هماهنگ کننده این توافق عمل می کند، در موقعیت خوبی قرار دارند تا به عنوان اولین قدم در جهت تعامل با ایران در موضوعات گسترده تر، برجام را احیا کنند. این امر مستلزم تلاش هماهنگ و چند بعدی است.

تحریم های ایالات متحده علیه ایران ممکن است یک جانبه بوده باشد، اما اثر ناامیدکننده آنها جهانی بود. ارائه شفافیت به شرکت ها و حمایت از تعامل آنها با بازار ایران (تعامل آزادانه و بدون ترس از مجازات) در صورت تخفیف یا لغو تحریم ها گامی اساسی در جهت اطمینان از منافع اقتصادی برای همه طرفها خواهد بود.

سال گذشته، ایران درخواست وام خود را به صندوق بین المللی پول برای کمک به مقابله با بیماری همه گیر کووید_19 ارائه داد. این بیماری به یک بار اضافی برای این کشور که قبلاً دارای اقتصاد نابسامان بوده، تبدیل شده است.

حذف اثرات تحریم‌ها در بنادر ایران / ساخت قطعات حساس و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری ‌در بندر‌ امام‌اظهارات گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری درباره تحریم‌های ایران

اروپا باید از دولت بایدن بخواهد که از این درخواست پشتیبانی کند و در حالی که واشنگتن آماده می شود تا سیاست تحریم گسترده خود را لغو کند، باید اطمینان حاصل کند که تجارت بشردوستانه با این کشور بلامانع است.

ایالات متحده همچنین می تواند به اروپا برای پیش خرید نفت ایران چراغ سبز نشان دهد. این اقدام به اروپا اجازه می دهد که یک خط اعتباری در اختیار ایران قرار دهد تا برای تجارت بشردوستانه یا سایر خریدهای اساسی مورد استفاده قرار گیرد - ایده ای که امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در سال 2019 مطرح کرد اما توسط دولت ترامپ با موانعی مواجه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران گاردین تحریم های ایران گاردین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار کرد: از پیش از ظهر روز جمعه، چهاردهم تا صبح روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت، شاهد افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج و در پی آن وزش باد با بیشینه سرعت تا ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا کمتر از ۱.۵ متر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرایط مذکور مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر را تحت تأثیر قرار خواهد داد، افزود: در این بازه زمانی خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات، ممنوعیت تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی شدید در دامنه و ارتفاعات ادامه داد: از امروز تا روز جمعه شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ خواهیم بود و شرایط مذکور طی امروز در نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان، انتظار می‌رود.

وی گفت: روز پنجشنبه نیز کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان، تحت تأثیر شرایط مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: بر همین اساس طی روز جمعه نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز شاهد رخداد شرایط مذکور خواهیم بود.

ضیائیان افزود: با توجه به نوع فعالیت سامانه بارشی، اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 749798

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها