Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: قوه قضاییه تاکنون در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است؛ شکایت‌ها در هیأت نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود و اگر احراز شد که جرمی اتفاق افتاده است، شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود. ما در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها و بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما متاسفانه هرگز رسیدگی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری در واکنش به اهانت به رئیس‌جمهور در رسانه ملی و همچنین توهین به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: زمانی که آدم‌های کوچک در جایگاه‌های بزرگ قرار بگیرند، این اتفاقات طبیعی است. ما هیچ‌گاه در مجالس گذشته در این حد اهانت به مقامات رسمی نداشتیم.

این وکیل دادگستری افزود: رئیس‌جمهور بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری است و توهین و افترا به وی جرم عمومی محسوب می‌شود؛ بر همین اساس شخصی که در صدا و سیما به رئیس‌جمهور توهین کرده باید محاکمه شود و دادستان ویژه روحانیت باید علیه او اعلام جرم کند.

وی بیان کرد: آقای ظریف نیز تنها وزیر  امور خارجه نیست بلکه نماینده نظام جمهوری اسلامی در همه مجامع عمومی است و توهین به ظریف، توهین به همه ملت است. دادستان باید این موضوع را که در مجلس بر خلاف توصیه‌های چندین باره مقام معظم رهبری باز هم به وزیر امور خارجه توهین می‌کند را مورد رسیدگی قرار دهد. 

علیزاده طباطبایی ادامه داد: توهین به مقامات، جرم عمومی است و مدعی‌العموم موظف است که رسیدگی کند.

این حقوقدان گفت: وقتی وزیر خارجه به مناسبت شغل خود در مجلس حاضر می‌شود و نمایندگان مجلس به او اهانت می‌کنند، جرم عمومی است و بدون طرح شکایت نیز قابل رسیدگی است.

وی افزود: متأسفانه قوه قضائیه تاکنون در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است؛ شکایت‌ها در هیأت نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود و اگر احراز شد که جرمی اتفاق افتاده است، شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود. ما در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها و بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما متاسفانه هرگز رسیدگی نشد. حالا من فکر می‌کنم که این وظیفه نمایندگان دولت در صدا و سیما است که اجازه دادند چنین مطلب توهین‌آمیزی پخش شود و باید پرونده را به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال کنند و مسئولانی که در انتشار این مطلب دخالت داشتند تحت پیگرد قرار بگیرند./ ایلنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر ویژه قوه قضاییه، ارتباط بین قوه قضاییه با مردم را مهم دانسته و افزودند: حضور مسؤولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

ایشان در ادامه افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

ایشان پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضاییه ارتباط ندارد را مهم شمرده و گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد، ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند