Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@15:53:51 GMT

راهنمای جامع نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۹۰۱

راهنمای جامع نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی

نصب پکیج دیواری و کولر گازی از اولین اقداماتی است که پس از خرید این دستگاه ها صورت می گیرد. به اعتقاد بسیاری از افراد نصب پکیج دیواری و کولر گازی امری آسان بوده و بدون داشتن اطلاعات فنی امکان پذیر است.  در این زمینه باید خاطر نشان کرد که نصب این سیستم ها امری بسیاری تخصصی بوده و داشتن اطلاعات لازم درباره نحوه کار و قطعات پکیج و کولر همچنین آشنایی با مراحل نصب این دستگاه ها از پیش شرط های اصلی برای نصب پکیج و کولر گازی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین آشنایی با مراحل نصب کولر گازی و پکیج دیواری یکی از مهم ترین مباحص در زمینه آموزش نصب پکیج دیواری و کولر گازی بوده که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

راهنمای نصب پکیج دیواری

نصب صحیح پکیج دیواری مستلزم طی کردن مراحلی است. اولین اقدام مهم برای نصب این وسیله انتخاب مکان نصب می باشد. دقت داشته باشید که این مکان بایستی از استحکام کافی برخوردار باشد و از کف ساختمان و دیوار و کابینت حداقل 120 و 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. از نصب پکیج در نزدیکی مواد اشتعال زا و لوازم گاز سوز خودداری کنید.

پس از نصب پکیج بر روی دیواری نوبت اتصال لوله های آب و گاز به پکیج می باشد. برای جلوگیری از نشتی لوله های آب و گاز، محل اتصال شلنگ ها و پکیج را محکم بست کنید.

مرحله بعدی نصب دودکش می باشد. دقت داشته باشید که مسیر دودکش نباید خیلی طولانی باشد همچنین از کلاهک های H شکل حتما استفاده شود.

پس از نصب دودکش حالا پکیج را به برق متصل کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن پکیج از محافظ برق استفاده نمایید. پس از روشن کردن پکیج شیرهای آب و گاز را باز کرده و فشار پکیج را تنظیم نمایید. فشار استاندارد پکیج دیواری در محدود 1.5 تا 2 بار می باشد. درجه مناسب برای سیستم گرمایش ۸۰ و میزان درجه مطلوب برای دستگاه پکیج ۶۰ می‌باشد.

چگونه پکیج را سرویس و عیب یابی کنیم؟

سرویس به موقع پکیج یکی از مهم ترین موضوعاتی است که پس از نصب پکیج لازم و ضروری می باشد. سرویس به موقع پکیج از آسیب جدی قطعات پکیج خودداری کرده و عمر مفید پکیج را افزایش می دهد. هواگیری پکیج، رسوب گیری پکیج، بررسی و تنظیم فشار پکیج دیواری، عیب یابی پکیج و تعمیر قطعات آن، بررسی دودکش از جمله مهم ترین اقداماتی است که به هنگام سرویس پکیج می بایست مورد توجه قرار گیرد.

دقت داشته باشید که عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری امری پیچیده و حساس بوده و مستلزم یادگیری مهارت های لازم در این زمینه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری بر روی آموزش تعمیر پکیج دیواری کلیک کنید.


چگونه کولر گازی را نصب کنیم؟

نصب کولر گازی همانند نصب پکیج امری تخصصی بوده و نصب صحیح آن مستلزم آموزش نصب کولر گازی و یادگیری مهارت های مربوط به آن می باشد. اولین اقدام برای نصب کولر گازی تعیین مکان نصب یونیت داخلی می باشد. این مکان بایستی از نور و گرد و خاک و غبار گوگرد و نفت به دور باشد و از سقف و دیوارها حداقل 15 سانتی متر فاصله داشته باشد. نصب پایه های یونیت داخلی به دیوار و سوارخ کاری دیوار جهت عبور لوله های مسی و سیم ها از دیگر مراحل می باشد.

بررسی اتصالات الکتریکی، عبور لوله ها و کابل ها از سوراخ ایجاد شده در دیوار و نصب واحا مقابل صفحه نصب بر روی دیوار از دیگر مراحل جهت نصب یونیت داخلی بر روی دیوار می باشد.

پس از نصب یونیت داخلی نوبت به نصب یونیت خارجی بر روی دیوار می باشد. همانند یونیت داخلی بهترین مکان نصب را انتخاب کنید. برای جلوگیری از ورود آب به داخل یونیت زیر سازی مناسب را پیش از نصب یونیت ایجاد کنید و یونیت را بر روی سکو محکم نمایید. حالا سیم ها و اتصالات را بررسی کرده و لوله ها و کابل های خارج شده از سوارخ دیوار با به کندانسور بیرونی متصل کنید.

هوا و رطوبت را از مبرد خارج کرده و لوله ها را به دیوار محکم کنید. سوراخ دیوار را با فوم پلی اورتان بپوشانید و دستگاه را روشن نمایید.

نکات عیب یابی و تعمیر کولر گازی

کولرهای گازی همانند هر وسیله برقی دیگری با گذشت زمان با مشکلاتی روبه رو شده و نیاز به سرویس و عیب یابی دارد. خنک نکردن کولر گازی، روشن نشدن آن، گرم نکردن کولر گازی در زمستان، چکه کردن آب از کولر، خاموش شدن خود به خود کولر برخی از رایج ترین مشکلات کولر گازی است.

خراب شدن کمپرسور، برد کولر گازی، سوختن خازن ها، نشتی گاز، تمام شدن گاز مبرد کولر برخی از دلایلی است که باعث خوب کار نکردن کولر و خراب شدن آن می شود.

دقت داشته باشید که پیش از شروع به عیب یابی کولر برق این دستگاه را قطع کنید. تمیز کردن فیلترها و سنسورهای کولر گازی از جمله اقدامات مهم است که در عیب یابی مشکلات کولر موثر می باشد.


چگونه نصاب و تعمیرکار حرفه ای کولر و پکیج شویم؟

همانطور که اشاره شد نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری مهارت های مورد نیاز آن می باشد. بنابراین برای حرفه ای شدن در این مشاغل می بایست کلیه مهارت های لازم برای نصب و تعمیرات انواع پکیج را به کار بگیرید.

برای یادگیری مهارت های این مشاغل روش های گوناگونی وجود دارد. شرکت در دوره های آموزشی نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری مهارت های این حرفه می باشد. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های پکیج و کولر گازی را برگزار می نمایند. آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های فعال در این حوزه می باشد که به صورت کاملا عملی و تخصصی به برگزاری دوره های فوق پرداخته و همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید.

ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای، پشتیبانی نامحدود دوره، امکان بازآموزیی رایگان دوره، مشاوره جهت ورود به بازار کار برخی از مزایای شرکت در دوره های این مجتمع آموزشی است.

مجتمع فنی پارس علاوه بر دوره فوق دوره‌های متعدد دیگری را برگزار می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های این مرکز آموزشی به سایت آموزشگاه به آدرس  https://amoozeshgahfanni.com/ مراجعه نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۲۰۳۰۳ بگیرید.

لینک کوتاه: asriran.com/003DSH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دقت داشته باشید یادگیری مهارت پکیج و کولر گازی نصب پکیج دیواری نصب و تعمیرات نصب کولر گازی بر روی دیوار یونیت داخلی نصب یونیت پس از نصب عیب یابی برای نصب لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ محمدامین نوروزی گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: ارزش سوخت‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

کد خبر 6088537

دیگر خبرها

  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم