Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده ۴۶ درصد هزینه‌ها و ۱۰ درصد درآمدها افزایش یافته اظهار کرد: این موضوع به معنای آن است که دولت برای هزینه‌های خود دست در جیب مردم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه (۴بهمن) در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهار کرد: مابه التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته و مشکلات آن را حل کند و مجلس حتماً این کار را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ ما در مجلس توجه به سلامت، معیشت، محرومیت زدایی و تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: ارزهای زیادی برای تولید و اشتغال از صندوق ارزی و صندوق توسعه ملی به اذن مقام معظم رهبری و به درخواست دولت تخصیص پیدا کرده است و ریال‌‌های زیادی برای اشتغال در بودجه در نظر گرفته شده است، اما ایجاد اشتغال روش می‌خواهد که بایستی در ابتدا روش‌های آن‌را از غل و زنجیر خارج کنیم.

قالیباف اظهار کرد: اشتغال آن نیست که بگوییم ما پول دادیم و باید ایجاد شغل ایجاد شود؛ شورایعالی کار و منابع تخصیص پیدا کرده و به عده‌ای پول بدهیم تا شغل ایجاد کنند؛ نمی‌توانیم منتظر بمانیم که هر مقدار بودجه‌ای که دادیم با محاسبات و فرمول بگوییم این مقدار شغل در کشور ایجاد شد و در نهایت گزارش بدهیم که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کردیم. اگر در هر خانه‌ای را بزنیم و سوال کنیم که از این خانه آیا کسی سر کار رفته است؟ آنها پاسخ می‌دهند که خیر.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما امروز نظام آشفته‌ای در نظام بروکراسی داریم ادامه داد: امروز آنقدر متورم شدیم که قریب به ۹۰ درصد درآمد کشور فقط صرف هزینه‌های جاری می‌شود این در حالی است که بروکراسی مانند غل و زنجیر دست و پای ما را در کشور گرفته است.

وی با اشاره به صحبت‌ها پیرامون تعیین نرخ ارز از سوی مجلس تأکید کرد: گفته می‌شود که مجلس نرخ ارز تعیین کرده است؛ تهمت ناروا به مجلس نزنید؛ مجلس نرخ ارز تعیین نکرده و آن قدر نادان و ناشی نسبت به اقتصاد نیستیم که نرخ ارز تعیین کنیم.

قالیباف افزود: ما در مجلس شورای اسلامی محکم ایستاده‌ایم تا سیاست‌های ارزی را اعمال کنیم و نگذاریم هر دولتی که می‌آید از سیاست‌های ارزی خارج شود.

وی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده ۴۶ درصد هزینه‌ها و ۱۰ درصد درآمدها افزایش یافته اظهار کرد: این موضوع به معنای آن است که دولت برای هزینه‌های خود دست در جیب مردم می‌کند.

ادامه دارد...

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نرخ ارز تعیین رئیس مجلس جیب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس بختیار خلج ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان ضمن ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اقدامات مؤثری در وزارت کار شده که از جمله آنها ایجاد بیش از ۲.۵ میلیون فرصت شغلی بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم اکنون به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به ایجاد فرصت شغلی برای ۸۱ هزار نفر مددجوی بهزیستی، افزود: در این مدت همچنین سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال ایجاد شده و رشد ۳.۵ درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی را شاهد هستیم.

بختیار خلج به تسویه تسویه بدهی یکهزار و ۶۰ میلیارد ریالی بیمه تأمین اجتماعی پس از سال‌ها انباشت در دولت‌های قبلی توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این دولت ۱۷۵ هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه‌های اقتصادی در راستای اشتغال زایی مشمول بخشودگی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۳ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت، به افزایش ۴۰ درصدی پوشش بیمه عشایر و روستایی به ویژه زنان اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک میلیون و ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایر و روستایی قرار گرفتند و ۴۰۰ تعاونی مصرف ایجاد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: یا اجرای طرح فجرانه ۲۰ میلیون خانوار با جمعیت ۶۰ میلیون نفر مشمول کالابرگ فجرانه با تمرکز بر کالاهای اساسی شدند.

بختیار خلج با بیان اینکه حوادث شغلی در کشور کاهش ۱۴ درصدی داشته است، افزود: در دولت سیزدهم ۲۹۳ تعاونی مسکن کارگری در ۲۵ استان کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار کارگر نخبه در جشنواره امتنان شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال با افزایش ۲۵ درصدی مشارکت مواجه بود به طوری که ۵۰ هزار و ۷۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند و در سطح ملی ۲۶ نفر کارگر نخبه در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان تقدیر شد.

کد خبر 6095011

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم