Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان، افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری کرونا در این استان را نگران کننده خواند و گفت: استمرار این روند نشانگر خیز بعدی کرونا در استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به موارد مطرح شده در این نشست گفت: در نشست امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا گزارشی در رابطه با وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان های مختلف کشور ارائه شد و بر اساس گزارش اعلام شده، خوشبختانه استان سمنان، کماکان در وضعیت با ثبات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با همکاری بسیار خوب مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و سایر دست اندرکاران مقابله با کرونا، استان سمنان هم از نظر نرخ ابتلا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا روند دارای شیب نزولی است.
آشناگر با اشاره به افزایش میزان بستری و بیماران سرپایی کرونا در استان سمنان در چند روز گذشته این موضوع را قدری نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه در چند روز آینده این روند استمرار داشته باشد نشانگر خیز بعدی کرونا در استان سمنان است و لازم است اقشار مختلف مردم از هم اینک مراقبت های لازم را به انجام رسانده و کمک نمایند تا دوباره  شاهد تغییر رنگ بندی و شروع بحران و وضعیت خطر کرونایی نباشیم.‌
رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در تشریح رنگ بندی شهرستان های استان سمنان نیز گفت: در حال حاضر سه شهرستان میامی، سرخه و آرادان در وضعیت آبی و سایر شهرستانها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که شرایط خوبی است.‌
آشناگر تاکید کرد: قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به قوت خود باقی است  و با متخلفان برابر قانون، برخورد خواهد شد.
استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد: مردم قانونمند این استان، همانند گذشته با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی کمک نمایند تا علاوه کنترل بیماری، روند کاهشی و نزولی این بیماری را در  استان سمنان حفظ شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در استان سمنان مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید