Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ائتلاف سعودی مدعی شد که یک هدف متخاصم را در ریاض پایتخت عربستان سعودی منهدم کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در ریاض خبر دادند و لحظاتی بعد، ائتلاف سعودی مدعی شد که یک موشک بالستیک را در آسمان ریاض رهگیری و منهدم کرده است.
رسانه های وابسته به عربستان ادعا کردند که پس از انفجار موشک بالستیکی در شمال ریاض و توقف پروازها از این فرودگاه یک فروند هواپیمای خطوط هوایی هند مسیر خود را از این فرودگاه به سمت فرودگاه الدمام تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی به نقل از ائتلاف مزدوران در یمن، از انهدام یک هدف هوایی مهاجم در مسیر ریاض پایتخت عربستان سعودی خبر داد.
در همین حال منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار در ریاض خبر دادند.
شبکه الاخباریه سعودی مدعی رهگیری و انهدام یک پهپاد یمنی در آسمان ریاض شد.
برخی از رسانه‌ها هم از حمله موشکی به ریاض پایتخت عربستان سعودی خبر دادند
از جزئیات این حادثه و ماهیت دقیق آن گزارشی منتشر نشده است.

بمباران صعده یمن ادامه دارد
منابع یمنی از ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله استان صعده در شمال این کشور خبر دادند.
شبکه المسیره گزارش داد: جنگنده‌های ائتلاف سعودی به حملات خود به مناطق مختلف یمن طی ساعات گذشته ادامه دادند.
این رسانه یمنی اعلام کرد: حملات جنگنده های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته خساراتی برجای گذاشته است و این در حالی است که اقدامات متجاوزان در نقض آتش بس در الحدیده هم ادامه دارد.
در استان صعده جنگنده‌های سعودی مناطق «آل عمار» و «الصفراء» و «نشور» را بمباران کردند.
همچنین جنگنده‌های سعودی منطقه «جبل العبلاء» در صعده را بمباران کردند.
در استان الحدیده در جنوب یمن هم 152 مورد نقض آتش بس گزارش شده است که شامل ایجاد استحکامات و پروازهای جاسوسی بوده است.

ادعای جالب عربستان: به دنبال توقف جنگ در یمن هستیم اگر حوثی‌ها بگذارند!
وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد که کشورش به دنبال آتش‌بس فراگیر در یمن است و می‌تواند با دولت جدید آمریکا در این مسئله هماهنگ باشد.
«فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است.
وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگوی ویژه‌ای با شبکه العربیه که جمعه‌شب پخش شد، مدعی شد که ائتلاف متجاور به یمن به سرکردگی کشورش مانع آتش بس در این کشور نیست بلکه این انصارالله یمن است که مانع اصلی توافق آتش بس در این کشور جنگ زده است.
او که لحن ملایمی در مقایسه با زمان دولت دونالد ترامپ داشت، در مورد رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال جنگ یمن گفت: «ما معتقدیم که اگر دولت بایدن پرونده [جنگ در یمن] را ارزیابی کند، خواهد دید که اهداف پادشاهی سعودی و ائتلاف [عربی ضد یمن] با اهداف دولت بایدن در این پرونده به کلی مطابق است».
بن فرحان در ادامه مدعی شد: «زیرا همه ما به دنبال توقف نهایی جنگ و آتش بس فراگیر و پس از آن به آغاز فرایند سیاسی هستیم. مانع اصلی، ائتلاف نیست بلکه حوثی‌ها هستند و ما می‌توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم».
او از اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا در واپسین لحظات دولت چهارساله‌اش در تروریست خواندن انصارالله یمن تمجید و دفاع کرد و گفت که این جنبش مستحقق چنین اقدامی بود. بن فرحان ابراز امیدواری کرد که چنین تصمیم و اقدامی، انصارالله را مجبور به مشارکت در فرآیند سیاسی یمن بکند.
وزیر خارجه سعودی بار دیگر از پیش شرطهای ریاض برای تحقق آتش بس در یمن سخن گفت و اظهار داشت که یمنی‌ها برای تحقق این امر باید با «شروط معقول» با وساطت سازمان ملل موافقت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن عربستان سعودی ائتلاف سعودی سعودی مدعی مدعی شد خبر دادند آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد