Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید غلامحسین طباطبایی»  روز شنبه در نشست خبری ضمن تشریح اهم برنامه ها و اقدام های این شرکت افزود: اکنون ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرد در ۱۳ استان کشور تحت پوشش شرکت های سهامی زراعی قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد تولیدات این شرکت ها در بخش زراعی و ۲۵ درصد در بخش باغی است و عمده این شرکت ها در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، ایلام، اصفهان، گلستان و کرمانشاه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته طباطبایی، ۸۶ درصد کشاورزی کشور توسط کشاورزانی با اراضی در سطح کمتر از ۱۰ هکتار انجام می شود و بخش عمده کشاورزی کشور به شکل خرد مالکی است و ۱۴ درصد فعالیت‌های این بخش شرایط اقتصادی دارند.

وی گفت: کشاورزانی که تحت پوشش شرکت‌های سهامی زراعی فعالیت دارند از مالکیت زمین برخوردار، اما براساس قرارداد امضا شده حق استفاده از آب و خاک خود را به این شرکت واگذار کرده و خودشان در آن شرکت ها عضویت دارند.

طباطبایی افزود: کشاورزان در شرکت‌های سهامی زراعی می‌توانند با تشکیل یک شرکت زیرنظر شرکت سهامی بزرگی قرار گیرند و از معافیت مالیاتی به مدت ۱۰ سال استفاده خواهند کرد.

وی توضیح داد: کشاورزان با فعالیت در قالب این شرکت‌ها علاوه بر اینکه هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و آن را مدیریت می‌کنند، میزان بهره وری شأن افزایش می‌یابد و قادرند  درآمد بالاتری کسب کنند.

 این مقام مسوول گفت: توسعه کمی و کیفی شرکت های سهامی زراعی در دستور کار قرار دارد و توسعه این شرکت ها نیازمند کمک و حمایت های دولتی و افزایش سرمایه گذاری در این بخش است.

به گفته وی، اکنون تامین نهاده های مورد نیاز تولید، بازاریابی کالاها، مبادلات نهاده ها، مشاوره های حقوقی و فنی در این شرکت ها در حال انجام است.

 مدیرعامل شرکت سهامی زراعی فعالیت‌های کشاورزی و غیرکشاورزی ایران موضوع ایجاد برندسازی برای عرضه کیفی محصولات کشاورزی را یادآور شد و گفت: اکنون تمام شرکت‌های سهامی زراعی محصولات خود را با برندی با عنوان« سزا» در بازار عرضه می‌کنند که این باعث می‌شود مصرف کنندگان از شرایط تولیدات اطمینان یابند.

وی با بیان اینکه بازاریابی متمرکز تولیدات را در دستور کار قرار دارد، افزود: اکنون صادرات پسته، خرما، سیب درختی، فلفل رنگی به ارمنستان و روسیه توسط این شرکت ها انجام می شود. 

به گزارش ایرنا،  قبل از پیروی انقلاب اسلامی شرکت های سهامی زراعی تاسیس شد و  در ابتدای انقلاب ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بیش از ۴۰۰ هزار سهامدار تحت پوشش ۹۳ شرکت سهامی زراعی بود، اما به دلیل اساسنامه، این شرکت ها بتدریج منحل شدند و تعداد پنج شرکت باقی ماند که هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

سال ۱۳۸۴ تشکیل شرکت های سهامی زراعی به تصویب هیات وزیران رسید و اساسنامه این شرکت ها در سال ۱۳۹۰ بروز رسانی شد که اکنون در هر شرکت حداقل ۱۰۰ نفر کارمند فعالیت دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی اخبار کنکور شرکت های سهامی زراعی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی